Wednesday, July 6, 2011

meet mak buyong

wit mak buyong

Semalam, 29 jun 2011..
Aku jumpe kawan lame aku..
Rapat jugakla..
Aku rapat dengan dia dulu sebab dia penah jadi posmen zaman aku bercintan cintun time skola dulu2..hukhuk..
Pas pada tu kitorang terus rapat..
Dok lak satu dorm kan…haa…gamatla…huhu
Lupe lak nak kenal kan nama beliau..
Name glamer beliau adela dot…
Name sebenar..nor rasyidah..
Da lame tak jumpe dia..da dekat 7 bulan da..
Skang pun dia da jadi mak buyong a.k.a pregnant..
Da masuk 6 bulan kandungan dia..huhu..
Jeles aku tengok dia..
mak buyong punye

Bila la giliran aku plak nak jadi mak buyong cam dia..ngee..
Papepun sonok dapat jumpe dia..even kejap je..
Ahad ni dia da nak fly ke sabah smule..
Nak jumpe encik suami tercinta la katakan..
Mule2 kitorang (aku,dot,adik ipar dot n kwn adik ipar dot) g makan kt Johnnys..
Ni la first time aku masuk kedai 2…
Sebelum ni memang tak penah jejak..
aku punye

Aku kan tak suke bende baru…hukhuk..
Sonok2…sebab adik ipar dot banje…heeheee…aku kan suke bende free…
Pas makan kitorang g la layan mak buyong ni nak cari baju baby untuk bakal baby dia..
Pastu kitorang layan g MPH lak..dapatla mak buyong dua bijik novel ramlee awang murshid kegemaran dia..
Da setel sume kitorang pun balik..
Kawan adik ipar dot yang anta..
mak buyong punye

Aku mintak anta sampai foodcourt presint 9..
Sebab aku tak puas lagi borak dengan dot..
Almaklumla…pasni beliau da nak balik sabah da…
So nak borak puas2..
Lame jugakla borak…sambil tengok Malaysia lawan Taiwan malam tu..
Ikutkan ati aku nak borak lame lagi..
Tapi mengenangkan yang kawan aku ni da jadi mak buyong…
aku punye..pineapple juice

So..terpakse la aku lepaskan beliau..
Yela..mak buyong kenala tido awal…ye dak?
Sian kat baby dia kan..
Okla..bye2 dot…
Aku doakan baby ko lahir same dengan tarikh lahir aku…
Ngeeeeee…
Jahat tak aku? Padahal due dia bulan 10…
Ah…tak kire…aku nak jadi aunty jugak 29 september 2011 nanti…hekhek.
bye mak buyong

Ok..chow..

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...