Sunday, July 17, 2011

balik weekend - setelkan dokumen perjanjian DPLI

dak qistina yang senget

Salam readers..

Jumaat, sabtu, ahad baru ni aku balik seremban and bilut..
Huhu..sangat penat..ni gara2 nak setelkan sume pasal perjanjian DPLI aku ni la…
Takpela..orang kata susah2 dulu..senang2 kemudian…ngee..betul bukan?
Khamis pas kelas aku bergegas ke seksyen 17 g bustand nak balik seremban umah abang aku..
Dia kena jadi penjamin kedua aku…hehe..sesuki ati aku je kan?
Jumaatnye aku terus balik bilut..nak dapatkan tandatangan abah aku selaku penjamin pertama..
And nak mintak tolong pakteh aku jadi saksi dan sahkan sume dokumen berkaitan..huhu..
mak aku memang best..beli sate tiap kali aku balik

Skrang ni..medical checkup je lagi belum setel..
Hopefully aku dapat  setelkan selasa ni kt pusat kesihatan uitm..tapi kenala kua duet sket..
Takpela..untuk masa depan jugak kan?
acong yang senget

Sebelum balik tadi abah ade kasi duet sket..so, aku akan gunekan duet tu untuk buat medical checkup
nanti…huhu..nasib baek abah kasi duet..aku tak tau la mane nak cekau lau abah tak kasi..
Balik baru ni family kitorang dapat satu lagi berita gembira…
Adik aku dapat sambung degree kat Universiti Utara Malaysia..
Even jauh..abah tetap nak anak dia sambung belaja…tapi adik aku cam tak berminat je..
Ehehee..yela..orang da pandai pegang duet seniri kan..mulela malas nak belaja smule…
Ehee..tengok aku ni..even malas nak belaja smule..tapi demi mase depan…aku teruskan jugak..
Ngeh3…bagusla konon..eksyen je lebih..huahua…
Nasib baekla yuran pengajian sume ditanggung KPM..lau tak mesti tak terima da aku tawaran ni..
Alhamdulillah…Tuhan da dengar masalah aku.. =)
Aku harap aku dapat abeskan pengajian ni dengan jayanye…
Aku tau mak and abah bangga dengan aku…dengan adik..
Even dorang tak tunjuk..aku tau dorang bangga..sebab lau tak takdela dorang canang kat satu kampong
yang anak2 dia dapat sambung belaja…hehehe…
bila da macam ni kan…aku rasa macam tak sabar nak balas jasa mak abah aku..
aku nak anta dorang g Mekah…insyaAllah…
yang penting skrang..aku kena belaja rajin2…jangan hampakan harapan dorang..
yang lebih buat aku bersyukur bila Pn.Aida dari BPG (Bahagian Pendidikan Guru) cakap..
oh..moto...asal la ko asyik malukan aku,,,

dalam 240,000 orang yang apply DPLI ni..hanya 345 orang je yang terpilih..
dan kami di uitm hanyalah 75 orang…
rasa bersyukur sangat2…aku patut bersyukur..sebab aku antara orang yang hanya apply sekali
hidangan sampingan

dan terus dapat…orang laen ade apply berkali2 baru dapat….
Hmm…sume ni buat aku insaf…Tuhan tu Maha Mendengar…
Dulu aku selalu fikir..nape rezeki aku dalam kerjaya susah sangat…
Rupe2nya Allah da tetapkan sesuatu yang lebih baek untuk aku…
Cume mungkin lambat dari orang laen…
Takpela…yang penting…aku da berada di sini…
Hopefully sumenye berjalan lancar hingga tamat sumenye…amin..
Kawan2..tolong doakan aku ye..

p/s: lau ade rezeki..insyaAllah..tahun depan aku nak ikat hubungan dengan En.B ke satu fasa yang lebih tinggi..ehehee..doa2 la ye.. =)

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...