Sunday, November 29, 2009

antara yang BELUM SEMPAT wanita nk kctau kt LELAKI..

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja gagang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan
persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Friday, November 27, 2009

kisah sedih di pagi ari...


di saat ak menulis entry ini..fikiranku jauh melayang...
igtkn sstu..emm..mgkn ssorg..ssorg yg pnh jd sbhgn dr
idup ak..ak lelah...letih dgn sume ini..ape msih ade
ruang utk ak mencari kebahagiaan idup..? Ya Allah..
hanya Kau tmpt ku mengadu..ak lelah dgn sume ini...
kenapa dia sllu sakiti ati ini..sllu meminta permusuhan
terjadi antra kami...ak btul2 penat dgn sume ini...
ak hrp ini yg terakhir dia sakiti ak...kerna slps ini
ak akn pergi jauh dr idupnya..ak perlu waktu utk bersendirian..
jauhknla dia dr idup ini...moga saja Kau tabahkan ati ini
menerima ketentuanMu Ya Allah...tlg bawa ati ini jauh dr dirinya
kerna ak btul2 terluka...........

_the end_

Saturday, October 24, 2009

MY GRADUATION DAY!!




emm...finally, i got my degree!! Alhamdulillah.
selesai suda perjuangan as a student...emm..
22 OKTOBER 2009...ak konvo kt UiTM Shah Alam..
sume fmly dtg..cme adik ak xde..huhu..
sedih gak..tp xpela.da dia ade test..
nk bt cmne kn...so redha jela..

time ni la dpt jmpe smule kwn2 lame...
rindu bangat sama dorg...
ade yg da keje..ade yg da nk kwen pun..
huhu..tp ktrg xsmpt nk gmbr rmai2...
sedih gak...besela...lau da namenye konvo..
mmg xde mse..kne rushing je..mcm dip dlu jgk..

emm..plan mse dpn?? ntahla..bt mse ni keje dlu la..
pastu bru pk nk smbg master or not..
lau ade rezeki InsyaAllah ak smbg master..
teringin jgk nk hepi kn ayah ak...
dia nk sgt tgk anak dia smbg master..
dlu abg ak xdpt nk tunaikan....
mgkin ak yg kne pikul tgg jwb 2 skng..
InsyaAllah....go BAYA go!!

btw, thanks 2 all my fmly...
specially 2 my parents sbb da byk bg sokongan
selama ni..abg n adik n jgk kakak ipar ku...
lecturer2 ak uitm melaka n sume kwn2...
thanks..tanpa korg..ak mgkin xkn berjaya
seperti hari ini...
LUV U ALL!!

Wednesday, September 23, 2009

saTu hAri Di HaRi RayA



salam sume..hmm..kali ni cite pasal raya...
betapa hepinye ak bl dpt kumpul ramai2 cmni...
bkn sllu kn...lgpun fmly ak xbesa..
so bl dpt kumpul cmni..meriah jgk jdnye...
hehe..

kul 8.00pg ak pun bgunla...wlupun tgh sedap2 tdo..
terpakse...lau x mak bising...hehehe...
bgun je trus mandi2...then g semayang raya...
ak kne tgal sbb lmbt...
seb baek surau sebelah umah je..
so ak xdela kisah sgt...
huuh...sblum g smyg raya smpat lg berposing...
hehehe...pastu ak pun g la...
malu la plak ai jln sorg2...
mamat2 yg ak xpnh jmpe rmai dok tgk ak..
malu siot...tp kontrol beb...hehe

ak blk smyg awal dr org laen...
9.15pg da blk da...
nak tau sbb pe? sbb perut ak da bt hal..
blum mkn lg..haish...
ak pun belari2 blk umah..hehe...
huh...lega......(uik..sori..agak habat)

pas sume blk..ktrg pun slm2 la mtk ampun sume..
pastu apelagi...huh..serbu mknn la...
waaa..taun ni mak bt soto lg...
my feveret dishes time raya...heheh...

pas mkn sume...adela 2 3 gerombolan bdk2 dtg beraya..
bpk ak la melayannye...xkose ak nk lyn..hehe..
tp ak tukang bancuh air tau...

dlm kul 1 cmtu pakteh ak dtg beraya...
pas siap mkn sume ktrg pun siap2 nk g kubur..
Al-Fatihah utk arwah tok ak...
semoga Rohnya dilimpahi rahmat...

blk umah je ktrg rehat2 tgu org dtg..
raya 1st lgsg xsmpt nk g beraya...
ramai org dtg umah xhenti2...
smpai abes soto mak i tau...

ptg 2 pas sume tetamu blk..
ktrg lak serbu soto 2 smpai licin..
hehehe...pas mkn....
amek kau...sakit giler perut...
da bpe kali ak g "mememrut"..
fuh..kurus blk ak...hehehe..

papepun..raya kali ni ak hepi sgt...
oleh itu...di sini ak ingin mengucapkan

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN



pagi2 lagi ak da kne jd bibik...huhu..

Saturday, August 29, 2009

tmpt mkn punye pasal...

tut..tut...bunyi msg henpon ak...ak pun bce..

DIA:bka pose ktne?
AKU:kt umahla..nape?
DIA:xde..igt nk ajak bka sme..asik mkn sorg je..
AKU:ktne?
DIA:ntahla..xtau lg..igt awk ade idea..
AKU:bese awk mkn ktne?
DIA:bese kt mulut je..2 igt nk try laen.
AKU:pnah mkn kasut x? nk try?
DIA:hehe..xnk..awk ade idea x..?
AKU:mne2 jela...foodcourt kn byk..
DIA:ala..xnkla..nk yg spesel sket..
AKU:nk spesel g hotel la..
DIA:jom.!! awk banje..
AKU:byk cntek!! manela sy mampu..
DIA:abes 2..? awk decide..
AKU:mnela sy tau tmpt mkn yg best kt cni..awk tnyela kwn awk..
DIA:awkla tnye..kn awk yg nk banje...
AKU:ish..ssh2 sgt..xpyh g la senang..
DIA:ok.

haaa..dialog di ats adelah pencetus peperangan antara ak n dia...sbnrnye ak yg kejam atau dia yg kuat majuk?? pastu ak rse besalah...ak anta msg..dia xreply..ak call pun dia xagkt..last2 ak ckp...lantak awkla...(dlm ati jela)..hish..sbr jela ak...ni bru kwn...lau jd bf msti pyh ni..haish...da bpe ari dia sonyap je..well, sukati awkla..mls sy nk pk da..

Saturday, August 8, 2009

mgkn utk ak dan jgk ssiapa...

mcm2 bnde da jd dlm idup ak lately...emm...rezeki?? rezeki ade kt mne2...cume kita yg kne usaha utk dptkn nye...yela...org kata rezeki xdtg bergolek...kita sbg manusia yg kne berusaha demi mendapatknnye...arini...ak dpt tau yg dia da dpt keje under gov..2pun ak cek ic dia kt spa...eemm..mmg rezeki dia..murah rezeki..tahniah ye wak..ptutla dia............hehe...terkejut gak dia time ak ckp yg ak tau dia dpt keje 2...haha...sy tau la ic awak....xpyah nk sorokla...ngehee...tq Allah for give him that job...i'm proud of u...smoga saja sume cita2mu tercapai...amin...dan utk diri ini jgk...amin...bln pose da nk tbe...xsbr rsenye..yey!!

_the end_

Saturday, July 25, 2009

intebiu punye hal...

ehem2...besela..nme pun graduan u..mstila byk intebiu tul x? haha...ak la slh sorg dr graduan 2..hehe...23 Julai bru ni ak attend intebiu SPA kt kuantan..utk jwtn..heemm..xyah tau la..hehe...bkn xpnh g intebiu..tp yg kli ni bt ak cuak semcam je..ak da la keje kt putrajaya...hemm...ari rabu 2 jgk ak gerak dr putrajaya g kuantan...gle penat..nk dijadikn cite..pas keje ak bergegas ke pudu..smpai2 pudu ak g kaunter tiket...last2 tiket ak postpone 2 jam...cess..mmg sial je ak rase...mmg lame la ak lepak kt pudu yg kononnye da cntek 2..huh..xpela..ak tgu jgkla..smpai 630 ptg bus ak pun dtg...bygkn 4 jam lbih ak stay dlm bus...Ya Allah...Tuhan je yg tau betapa seksanya...tp xpela...nk g dptkn keje punye pasal..xpela..smpai kuantan kazen ak amek...smpai umah dia ak mandi solat n trus tido je...pnt gler beb...esoknye kul 630 ak da bgun..dlm ati debar2..cuak beb..dlm kul 7 kazen ak anta kt imigresen kuantan...dala hujan..seb baek renyai je...hujan rahmat kot...hehe..smpai sne trus je ak dftr..turn ak no.4 and dpt bilik temuduga B...huh...cuak2..sblm smpai turn ak..ak borak2 la dgn calon2 yg laen..nk ilgkn cuak punye psl...last2 smpaila turn ak...msuk blik ak da bedebar giler2...interviewer ade 2 org..dua2 laki..sorg berumo..n sorg lg muda gak la...

1st..yg berumo sket 2 tnye ak..."plz introduce urself"...ak pun bla2...pastu dia mtk ak citekn latar blkg education ak...bleh ak maen tibai ckp melayu...pastu amek ko.."plz speak in english please..." kate interviewer 2..hehe...hmpir 20 minit jgkla dorg tnye itu tnye ini...ade gak la solan yg ak kantoi..hehe..dia siap gelakkn ak lg..malu2...tp ak bt bodo je..jnji setel...hehe...

pas abes intebiu ak trus gerak g terminal...bli tket then ak jln sorg2 kt megamall...lme da ak xlepak kt mega...hoho...sedih tul ak tgk kedaan mega skng ni..sunyi sepi...kedai pun da byk tutup...huhu..tp ak sempat shopping "pakaian dalam" kt NEYEN...kdai fav ak lau nk shopping brg2 2..hehe...

dlm kul 1 ak grak ke terminal...then ak blk la ke kg ak..bentong...yeyey!! blk kg...jmpe family...ak dpt spent time 4 hari kt kg..sonok bangat...tp esok ak da kne blk putrajaya..huhu..mlsnyee....tp ape bleh bt..keje ttp keje....

- the end -

P/S: 8hb ogos ni ak ade exam PTD lak..doakn ak k..
Air mata untuk kekasih, untuk sedih dan untuk rasa pedih, tentu lebih berharga air mata tatkala gembira, berjaya dan ternama.

Berubah itu mungkin mudah, tapi kekal dengan perubahan yang dibuat itu mungkin payah.

Lantaran adanya wanita, alam menjadi indah, lantaran adanya lelaki dunia menjadi sempurna. Lantaran adanya lelaki dan wanita terkadang sempurnalah suatu kelemahan di sebalik suatu kekuatan.

Bukan semua yang manis itu manis adakalanya di hujung lidah ia manis di hujung tekak menjadi pahit.

Orang baik jarang mengaku jahat, tapi orang jahat seronok mengaku baik

Slalu Mengalah by Seventeen

Jelaskan Padaku Isi Hatimu
Seberapa Besar Kau Yakin Padaku
Untuk Tetap Bisa Bertahan Denganku
Menjaga Cinta Ini

Pertengkaran Yang Terjadi
Seperti Semua Salahku
Mengapa Selalu Aku Yang Mengalah
Tak Pernahkah Kau Berfikir
Sedikit Tentang Hatiku
Mengapa Ku Yang Harus Selalu Mengalah
Pantaskah Hatiku Masih Bisa Bersamamu

Jelaskan Padaku Isi Hatimu
Seberapa Besar Kau Yakin Padaku
Untuk Tetap Bisa Bertahan Denganku
Menjaga Cinta Ini

Mengapa Selalu Aku Yang Mengalah
Tak Pernahkah Kau Berfikir
Sedikit Tentang Hatiku
Mengapa Ku Yang Harus Selalu Mengalah
Pantaskah Hatiku Masih Bisa Bersamamu
2X

Masih Cinta by Kotak

Tik,.,tik,.,.tik
Waktu berdetik
Tak mungkin bisa ku hentikan
Maumu jadi mauku
Pahitpun itu ku tersenyum

Kamu tak tahu rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu

Tik,.,tik,.,.tik,.,.
Air mataku
Biar terjatuh dalam hati
Mau ku tak penting lagi
Biar ku buat bahagiamu

Kamu tak tahu rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa bayangkan rasanya
Jadi diriku, yang masih cinta

Kamu tak tahu hancurnya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa bayangkan rasanya
Jadi diriku, yang masih cinta

Aku Rindu Sayang Kamu by Black

Siang dan malamku kini menjadi satu
Terasa Sedihku Tiada Kamu
Apakah Ini Di Namakan
Cinta Oh
Menjadi Aku Yang Hina

Apakah kau Tak Sepertiku
Rasa Hari-Hari ku Tak Menentu
Bagaikan lilitan terikat dijantungku
Terasa Sungguh

Aku Rindu Sayang Kamu
Matamu Aku Cinta
Kepada Mu Sayang Kamu

Apakah Kau Rasa Sepertiku
Rasa Hari-hariku tak Menentu
Bagaikan lilitan terikat dijantungku
Terasa Sungguh

Bencinta by Faizal Tahir

Benarkan ku ‘tuk berbicara…
Bicara terus ke hati mu.. Hati mu..
Hati yang penuh rasa ragu
Jangan terus pergi
Tanpa mendengar ku
Mungkin mudah
Untuk kau terus berlalu
Nanti dulu
Berikanlah waktu
Untuk aku, untuk kamu

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Lidah kelu sedangkan aku
Mahu kau tahu
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Ke tepi lihat ku berlalu
Pasti itu yang terbaik untuk ku
Tiada lagi mahu ku tahu
Tentang hidup kamu
Tentang mati kamu
Aku tahu
Engkau tahu apa yang mata ku tahu
Apa yang kau tunggu
Mahu aku buka pintu?

Ingatkah lagi waktu kau bersama ku
Kaku aku melihat mu
Sedang aku mahu kau tahu
Dengar kata ku
Aku cinta pada mu
Benci pada mu
Cinta pada mu

Sakitnya aku
Membenci kamu
Sakit lagi mencintai mu
Dan aku pergi
Tapi kembali
Benci aku mencintai diri mu
Ku benci… Kamu
Ku cinta… Kamu

Demi Cinta - Kerispatih

Maaf ku telah menyakitimu
Ku telah kecewakanmu
Bahkan ku sia-siakan hidupku
Dan ku bawa kau seperti diriku
Walau hati ini terus menangis
Menahan kesakitan ini
Tapi kulakukan semua demi cinta

Akhirnya juga harus ku relakan
Kehilangan cinta sejatiku
Segalanya tlah kuberikan
Juga semua kekuranganku
Jika memang ini yang terbaik
Untuk diriku dan dirinya
Kan ku terima semua demi cinta

Jujur aku tak kuasa
Saat terakhir ku genggam tanganmu
Namun yang pasti terjadi
Kita mungkin tak bersama lagi
Bila nanti esok hari
Kutemukan dirimu bahagia
Ijinkan aku titipkan kisah cinta kita selamanya

Friday, July 24, 2009

KDN punya hal...




yoyo...testing2..123...haha...hehe..sedar xsedar da da 2 bulan lebih ak keje smbilan kt KDN ni..hehe..sonok bangat..!! kwn2 sume masyuk ngn otak gileer ak ni..staf tetap pun baek2 blaka..yg ak xle blah ngn sorg minah ni je..tp lme2 ak bleh ikut gak la care dia..huuhuu...meh ak introduce kn dorg ni sorg2...

EYQA - ha..dia ni from sarawak...baek bdknye...da bertunang..umo sme ak..dia ni lau keje mmg berdedikasi wa ckp lu...smpai kn kdg2 ak pun xlarat nk ikut care dia...dia ni sllu pakse ak tdo umah dia...hoho...jaat kn?? hehe..xpela..mrse gak ak dok umah pegawai...hehehe...abg ipar dia ni PTD beb kt KDN ni...hehe

KAK KINAH - haa..kak kinah ni klaka sket orgnye...kalut..ske ckp kuat2..ish3..lau dia da ckp 2 jgn sape mencelah...pastu kne bambu dgn dia punye...dia ni sgt mara klu tgk bnde2 brsepah...aritu dia siap tlg kmskn meja ak lg..heheh..kak kinah...kak kinah...dia da kwen pun..bru sorg anknye...lakinye polis lg kt seri kembangan...

BAKI - bdk baki ni muda sthun drpd ak...dia ni asal kelantan...wlupun dia muda pd ak..tp pemikiran dia mcm org tua...ske kc ceramah free kt ktrg...kdg2 syok gak dgr dia ceramah...haha...habit dia adalah dia ske jln kt tmpat org then kcau kita...ish2...ape nk jd la si baki ni...dia pgil ak akak...sje gatai je 2...hehe

YANEE - yanee ni lak ak da anggap mcm adik seniri je...sbb dia ni manje sket..ape2 hal je msti ngadu kt ak...pastu nk g mane2 msti ajak ak...aritu smpai ak tmankn dia raptai konvo kt pwtc lg...hehe..dia ni ske menjeling tau...si baki suke sgtla kcau si yanee ni...elokla 2..ak kwenkn jgk bdk berdua ni kang...

WANIE - wanie ni asal KL...bf dia keje oversea beb..dia ni muda lg..bru 21...hhohoo..brg2 dia kebanyakannye sume branded...well..besela...dpt bf high taste...hehe..wanie ni pun slh sorg musuh si baki ni...xbleh jmpe..mcm anjing n kucing...ish3...dia ni nmpk je cm ssh nk msuk..tp sbnrnye dia baek je..leh je on dgn dia ni..

KAK WANI - haaa...ni akak ak jgk...umo dia da 26...dia ni baek...kecik je orgnye...heheh..leh gak la msuk dgn kpale ak ni haa....

ABG LAN - abg lan ni slh sorg org kg ak...mksd ak dr negeri yg sme iaitu Pahang...tp dia org jengka...dia ni pun da kwen...ank sorg...dia ni kdg2 menyakitkn ati...ske ckp besa....tp ak ok je...

EDA - eda ni adek sme mentor ngn ak...dia ni baek...bdk kepong...ske la ngadu papehal dgn ak...lau ak xde je msti dia msg tnye ak kt mne...ish2...pntg ak ilang kejap...blum smpt ak duduk lg dia da tercongok kt meja ak....ish2...mcm2 perangai la..haha..

YEN - ni sorg lg adek mentor ak...dia ni bru 21...tp amboi gatai bleh thn...hahah..jgn mara ye yen...sj grau...ktrg suke kenenkn si yanee dgn dak yen ni...hehehe...bdk ni teror maen bowling beb..sllu strike je...jeles ak...hehe

MAT - ini sorg lg lepasan ijazah yg senasib dgn ak...msih mencari keje tetap..hehehe...grad UPM. hobi ske memancing...kwn baek dgn si midi...

MIDI - midi ni kwn dgn mat yg jgk grad UPM td...hhoho..ade degree jgk...tp smecm ak mseh mencari keje tetap...hehe...dia ni org terengganu...xpnh lepas loghat dia...hehehe...

USTAT - nme sbnr dia bknla ustat..ktrg je pgil dia cmtu sbb dlu dia amek pengajian islam kt UKM...dia ni kdg2 klaka jgk...tp serius jgk time bt keje...

YIE - yie ni plak best fren dgn si ustat ni td...dorg dok nyewa kt bangi same2...dlu pun sme u blaja...yie ni klu melatah mmg klaka..ak xle thn lau tgk dia melatah...hahahaa..yie2...

NAZ - naz ni baek...tp dia agak slow sket bt keje...tpxpela....2la cre dia...dlu diala org 1st yg ak jmpe time lapor diri...hehe...

P/S: rmai lg yg ak xcite dlm ni....antrenye jihan, ayu, bahiyah, yati, n dak2 boys yg laen....papepun ak hepi sgt keje kt cni....
luv u all..!! muah2!!

i hate him but i luv him too....what da heck??

arghh..!! knape ak ni? ape yg ak pk ni?
Ya Allah...kau tabahkn ati ku ini...
knape ak asek pk kn nye...sshnye nk
lupekan dia...why?? knape ati ak ni
xkuat nk lwn sume kenyataan ni...
knape dia dtg dan pergi ssuke ati dia
je?? knape dia bt ak mcm ni?? ak tau
ape yg ak harapkn xmgkin jd...tp.....
ntahla....


awak...
knape awk sllu bt sy mcm ni???
ape salah sy pd awk??
nape awk cari sy blk d saat
saya da mula lupekn awk.....
sy benci awk...sy benci awk sgt2..
plz....pergi jauh dr idup sy lau
awk hanya nk sakitkn ati ni...
sy merayu....plzzzz.......
pergi dr hidup saya........
sy doakn awk bhgia.....
dan bgla ruang utk diri sy
membahagiakn diri sy jua....

Ya Allah....tabahkn hati hamba Mu ini...
amin.....:'(

Thursday, July 23, 2009

kenapa dia sllu bt ak cmni??


emm..ak xtau knape..ak sakit ati sgt skng ni...ak xphm dgn sikap dia...time ak lari dia keja ak...skng time ak dkt dia jauh plak dr ak...ak msg pun dia xreply..bkn ak mtk ape pun..nape dia sllu berubah? benci sgt ak kekadang dgn dia...sllu sakitkn ati ak..xpe2...ak xnk msg dia lg pasni...bia dia yg cri ak plak..huh..igt ak heran ke? xpe2....ade ubi ade bas....benci..!!!!

Friday, July 3, 2009

sum1 give diz 2 me....

BUDAK COMEL....

bila kita ditimpa sesuatu masalah,
jangan biarkan masalah itu
menyelubungi diri kita,
janganlah mudah berpatah
semangat atau berputus asa
kerana kita mesti terus hidup.

ingat nie..

kalau hendak melakukan sesuatu,
ikutlah gerak hati dirimu sendiri,
kalau kamu merasakan boleh..
lakukannya!! jangan tunggu
sehingga orang lain menyuruh!

akhir sekali...

keyakinan diri tue perkara ke-2,
yang penting kamu tau apa
yang kamu lakukan. azam dan
semangatmu perlu kuat bagi
menggapai cita-cita...

"Happy Sweet 17th". Really hope that you alwiz in blessed!!

- Love u -

long time no update my blog lorr...

waaa....stlh hmpir sebulan ak xupdate blog ni...rse rindu lak nk tulis entry kt cni..emm..ntah ape ak nk tulis agknye..well..ak skng da keje kt putrajaya...wlupun smbilan but its nice 2 share diz story 2 all of u...almost 1month ak kt sne..kwn2 sume 1 kepala...okla..gle2 gak...opis da mcm pasar borong...kecoh tiap mse...ak sgt hepi dok ctu..but ak agk kureng dgn bos ak...sgt pilih kasih..nympah se..budget bgus sgt...pdhal xdela educated sgt...tp mcm la dia 2 pgkt tgi nk mampos...dlu ak dgr2 je org cite psl dia..tp skng ak da nmpk perangai sbnr dia...mmg pilih bulu punye org...sadis tul...mcm 2 nk jd pemimpin?? ptutnye as a leader knela frenly dgn sume staff..tp nmpknye xmcm 2..huhu...xpela...ak pun mls nk cre dgn org cmtu..lntk ko la...haha...jnji kwn2 laen ok...bl da lme kt ctu rse cm sonok lak keje..tp smpai bl kn ak nk jd pkrja smbilan je...mstila ak menginginkn sstu yg bleh jamin msa depan kn??well....another 2 weeks ak ade intebiu kt kuantan...doakan ak k...somga sja ak dpt cpai segala cita2 ku......amin....

THE END...

Sunday, May 17, 2009

TARGET KU

impianku...

huhu....bl dok sorg2 ni ak terfikir nk bt sumthin' yg da lme bermaen dlm otak ak ni...ak da lme plan nk ajak kwn2 ak bercuti kt sebuah pulau sme2..waaa..bestnye lau sume 2 tercapai...Ya Allah, Kau perkenankanla hajat hamba-Mu ini...sesungguhnya ak sgt2 menginginkannya..hehe..amboi2...terlebey suda..hikhik...emm..xctually sume 2 mseh dlm perancangan...lgpun ak keje pun xlg...huhu..berangan sje lebih..apolas...emm..smoga saja sume ini bakal tercapai...amin....

Saturday, May 16, 2009

suka-suka

emm..ape ak nk tlis ni..?? hmm..fikiran ak tgh melayang2 di saat ak menulis entry ni..knape?? ntah..ak seniri bingung memikirkannye...ape sbnrnye yg bermaen d fikiran ku ini?? jam tlh menunjukkan jam 1.43 pg...ak mseh d dpn laptop smbil menekan2 keyboard...aargh....ak kusut memikirkan ape sbnrnye yg sdg bermaen d minda ini...mgkn ttg kerja?? yup..myb..sbb ak da xsbr2 lg nk cri keje dan nk bls blk budi n jasa my parents...kdg2 ak kesian tgk mak abah berusaha keras utk anak2 demi menjadikan kami sorg yg berguna...huhu..sedihla lak rse..mak sllu ckp.."nnt kngah da keje leh la banje mak mcm2..teringin mak nk merasa hasil titik peluh anak mak seniri.." huhu...kesian kt mak..mak da byk ssh utk kngah..xpe...stu ari nnt kngah akn pastikan yg sume pnt lelah mak slme ni terbalas..kngah teringin sgt nk bwk mak jalan2..bercuti 1 fmly..dan yg ptg kngah nk tgk mak n abah dpt g haji xlame lg...emm..bl la ak nk dpt keje ni...xpela..usaha da ade..myb blum ade rezeki..smoga sja stu hari nnt...doakan utk diri ini...amin..

Love Quotes

"A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous."--Ingrid Bergmen
"Love is a temporary madness. It erupts like an earthquake and then subsides. And when it subsides you have to make a decision. You have to work out whether your roots have become so entwined together that it is inconceivable that you should ever part. Because this is what love is. Love is not breathlessness, it is not excitement, it is not the promulgation of promises of eternal passion. That is just being "in love" which any of us can convince ourselves we are.
Love itself is what is left over when being in love has burned away, and this is both an art and a fortunate accident. Your mother and I had it, we had roots that grew towards each other underground, and when all the pretty blossom had fallen from our branches we found that we were one tree and not two.- Captain Corelli's Mandolin6.
"Love is the beauty of the soul."--St. Augustine
"My night has become a sunny dawn because of you."--Ibn Abbad
"In real love you want the other person's good. In romantic love you want the other person."--Margaret Anderson
"In dreams and in love there are no impossibilities."--Janos Arnay

Friday, May 15, 2009

B.E.N.C.I

ONCE broken CONSIDERED sold..



Ya Allah..Kau tabahkan hati hamba Mu ini...hilangkan perasaan ini jauh dr hatiku...kerna ak xmau trus terluka...ak redha ats segalanya...Kau kuatkan hatiku dan tabahkan semangatku..semoga stu hari nnt ak bisa melupakannya...amin...




Thursday, May 14, 2009

Love Letter


For My Love,


Satu saat bersamamu ibarat EMAS yg menggunung..

Susah di pisahkan bila bertemu...

Telah byk yg kita tempuh..

Walau BESAR mahupun kecil..

Ingatlah, CINTA kita tak pernah PADAM..

Jadikan PERGADUHAN satu pengajaran..

Jadikan keceriaan satu permulaan yg INDAH..

Semoga suatu hari nanti CINCIN akan

Menyarungi jari manismu...

Dan cincin itu akan disarungkan oleh ****

Seindah ciptaan TUHAN, itulah dirimu..

Sayangku ****


dan ingat..cinta itu BUTA..

LOVE YOU 4EVER..

muah!! take care..


Assalamualaikum...=)


:: EXTRA ::


"Loving you is miracle..

menyintaimu adalah satu keajaiban..

semoga ikatan kita kekal sampai mati..

kenangan yang menyatukan kita & cinta..

itulah kita sekarang..LOVE U 4EVER.!!"

Cinta bagiku....

LOVE is MIRACLE



Apa itu CINTA?? cinta adalah sejarah bgku....ak pnh BERCINTA....dlu...tp skng CINTA suda jauh dr hdupku....haha..giler JEWANG jgk ak ni...hikhik..emm..xtau nk merepek ape actually...btw, ak skng SINGLE MINGLE...haha..stlh hampir 2 TAHUN ak PUTUS sgn CINTA PERTAMA ak dlu..hehe..sumenye suda berlalu...dan utk skng...ak HEPI dgn hidupku...ape yg ptg....ak ade FAMILY n KWN2 yg memahami diri ini.....thanks 4 being there beside me....LUV U ALL!! MUAAAAH !!



Wednesday, May 13, 2009

Tips kekal Cantek..huhu..cantek ke??

Menjaga kejelitaan semulajadi (natural beauty) dengan tidak memakai bahan-bahan luaran tetapi menjaga emosi, fizikal dan mental. Gunakan masa untuk perkara yang berfaedah dan tentukan wawasan secara objektif, jangan banyak angan-angan.

Tidur awal setiap malam dan bangun awal setiap pagi untuk solat subuh. Jangan tidur siang hari. Menjaga suara. Latih diri ercakap dengan nada yang lembut, tidak sengau atau suaranya terlalu kuat. Menjaga cara berkata-kata. Biasakan menggunakan perkataan yang melambangkan keluhuran budi seperti 'tolong' serta 'minta maaf'.

Jangan gunakan perkataan yang terlalu beremosi seperti bosan, sakit hati, menyampah, benci dan sebagainya kerana ia akan menyebabkan muka jadi berkerut dan masam. Menjaga kulit. Kebersihan sentiasa dijaga. Makanan yang berupa ulam-ulam yang wangi serta sayuran dan buah-buahan segar patut selalu dimakan.

Gunakan sabun yang tidak merosakkan kulit. Menjaga muka. Tangan perlu sentiasa bersih dan lembut. Jangan gunakan bedak yang bukan-bukan. Selalu menggunakan bedak sejuk untuk menjaga kulit muka.

Jangan banyak berangan. Menjaga rambut. Ia mahkota kejelitaan gadis. Bersihkan rambut tapi jangan terlalu kerap. Bila bersikat, ulangi sikatan ke seluruh bahagian kepala 100 kali untuk menjadikan rambut subur dan berkilat. Ramai lelaki suka pada gadis berambut panjang tapi kemas.

Menjaga cara berberjalan. Latih cara berjalan. Jauhi dari berjalan mengengkang atau tangan terlalu dihayun. Langkah jangan terlalu besar. Berjalan jangan terlalu laju. Badan jangan terlalu membongkok atau tegak. Leher jangan terteleng (senget sebelah). Muka elok ditundukkan sedikit. Menjaga gerak-geri.

Bila duduk di atas lantai duduklah dengan cara bersimpuh. Kalau duduk di atas kerusi, eloklah sila panggung. Jangan mengangkang. Tangan jangan terlalu digerakkan bila bercakap. Cara bergerak biarlah lemah-lembut. Menjaga senyum. Latihlah senyum jangan tersengeh. Tutup mulut bila ketawa.
Ketawa secara sederhana. Selalu senyum tapi untuk tujuan baik.
Menjaga mata. Mata janganlah terlalu liar memandang sekeliling. Tundukkan mata dan memandang hanya kepada apa yang sedang anda hadapi. Jangan terlalu kerap mengerdipkan mata. Usah terlalu kerap menjeling walaupun kepada buah hati anda.

Menjaga kehormatan. Sentiasa bertemankan ibu atau saudara bila keluar. Minta izin ibubapa. Pakaian sopan. Pulang seawal mungkin. Menjaga sikap. Taat beragama. Jangan bohong. Jauhi dari merungut. Jauhi dari menjadi amat cerewet dan jaga hati orang lain.

PERSONALITI BERDASARKAN BULAN KELAHIRAN

Bulan Januari
Bercita-cita tinggi dan orangnya serius, suka mendidik dan dididik, sangat mudah melihat kelemahan orang dan suka mengkritik, rajin dan setiap yg dibuat nampak keuntungan, suka smart, kemas dan teratur, bersifat sensitif , berfikiran mendalam, pandai mengambil hati org lain, pendiam kecuali telah dirangsang, agak pemalu daya tumpuan yang sangat tinggi, mudah mendisiplinkan diri sendiri, badannya sihat tetapi mudah diserang selsema, bersikap romantik tetapi tidak pandai mempamirkannya, cukup sayang pd kanak-kanak, suka duduk rumah, setia pada segala-galanya, perlu belajar kemahiran sosial , cukup cemburu yg sangat tinggi.

Bulan Februari
Berfikiran abstrak , sukakan benda yang reality dan abstrak, inteligent, bijak dan genius , berpesonality yg mudah berubah , mudah menawan org lain, agak pendiam. Pemalu dan rendah diri , jujur dan setia pd segalanya, keras hati untuk mencapai matlamat, tidak suka dikongkong , mudah memberontak apabila dikongkong , suka kegiatan yg lasak , emosinya mudah terluka dan sgt sensitif, mudah mempamirkan marahnya , tidak suka benda yg remeh-temeh, suka berkawan tapi kurang mempamerkannya, sangat berani dan suka memberontak, bercita-cita tinggi dan suke berangan-angan dan adaharapan, utk merealisasikan impiannya, pemerhatian yg tajam, suka hiburan dan sukan, suka benda yg bersifat seni, sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran, berkecenderungan pd benda yg tahyul, amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros, belajar untuk mempamirkan emosi

Bulan Mac
Berpesonaliti yg menarik dan menawan, mudah didampingi, sgt pemalu dan pemendam rasa, sgt baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudahsimpati , sgt sensitif pd perkataan yg dituturkan dan alampersekitaran, suka pada kedamaian, sgt peka kepada orang lain, sesuai dgn kerjaya yg memberi khidmat kepada org lain, tidak cepat marah dan sangat amanah, tahu balas budi dan tahu kenang budi, pemerhatian dan penilaian yg sangat tajam, kecenderungan utk berdendam jika tidak dikawal, suka berangan-angan, suka melancong, sgt manja dan suka diberi perhatian yg sangat tinggi, kelam kabut dalam memilih pasangan suka dgn hiasan rumahtangga, punya bakat seni dalalm bidang muzik, kecenderungan kepada benda yang istimewa dan baik, jgn terlalu moody.

Bulan April
Sangat aktif dan dinamik, cepat bertindak buat keputusan tetapi cepat menyesal, sgt menarik dan pandai manjakan diri, punya daya mental yg sangat kuat, suka diberi perhatian, sgt diplomatik (pandai memujuk ).berkawan dan pandai menyelesaikan masalah org, sgt berani dan tiada perasaan takut, suka adventure, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah emosi cepat terusik try control the emotion kecenderungan bersifat dendam, agresif, kelam kabut utk membuat keputusan kuat daya ingatan, gerak hati yg sangat kuat, pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan org lain, berpenyakit disekitar kepala dan dada sgt cemburu dan terlalu cemburu

Bulan Mei
Kekerasan hati & degil , kuat semangat & bermotivasi tinggi, pemikiran yg tajam, mudah marah apabila tidak dikawal , pandai menarik hati org lain & menarik perhatian, perasaan yg amat mendalam , cantik dr segi mental & fizikal, tidak perlu dimotivasikan , tetap pendirian tetapi mudah dipengaruhi oleh org lain, mudah dipujuk, bersikap sistematik (otak kiri), suka berangan , kuat daya firasat memahami apa yg terlintas di hati org lain tanpa diberitahu bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit daya khayalan yg tinggi permikiran yg tajam pandai berdebat, fizikal yg baik , kelemahan sistem pernafasan suka sastera,seni & muzik serta melancong tidak berapa suka duduk dirumah tidak boleh duduk diam tidak punya ramai anak rajin dan bersemangat tinggi agak boros

Bulan Jun
Berfikiran jauh & berwawasan , mudah ditawan krn sikap baik berperangai yg lemah lembut mudah berubah sikap,perangai idea @mood idea yg terlalu banyak di kepala, bersikap sensitif otaknya aktif (sentiasa berfikir) sukar melakukan sesuatu dgn segera bersikap suka menangguh-nangguh bersikap terlalu memilih & mahukan yg terbaik cepat marah &cepat sejuk suka bercakap & berdebat suka buat lawak & bergurau otaknya cerdas berangan-angan, mudah berkawan & pandai berkawan org yg sangat tertib pandai mempamerkan sikap mudah kecil hati mudah kena selsema suka berkemas cepat rasa bosan sikap terlalu memilih & cerewet kurang mempamerkan perasaan, lambat nak sembuh apabila terluka hati, suka kepada barang yang berjenama, mudah menjadi eksekutif , kedegilan yg tidak terkawal , sesiapa yg memuji saya adalah musuh saya tetapi siapa menegur saya adalah kawan saya.

Bulan Julai
Sangat seronok didamping , Banyak berahsia dan sukar dimengerti terutamanya lelaki, Agak pendiam kecuali diransang, Ada harga dan maruah diri, Tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan , Mudah dipujuk dan bercakap lurus, Sangat menjaga hati orang lain , Sangat peramah, Emosi sangat mendalam tapi mudah terluka hatinya , Berjiwa sentimental , jarang berdendam , mudah memaafkan tapi sukar melupakan , tidak suka benda remeh-temeh , membimbing cara fizikal dan mental , sgt peka, caring dan mengasihi serta penyayang, layanan yg serupa dgn semua orang, tinggi daya simpati , pemerhatian yg tajam , suka menilai org lain dgn pemerhatian, mudah dan rajin belajar , suka muhasabah diri , suka mengenangkan peristiwa atau kawan lama, suka mendiamkan diri , suka duduk dirumah , suka tunggu kawan tapi tak cari kawan, tak agresif kecuali terpaksa , lemah dari segi kesihatan , perut mudah gemuk , tak kawal diet , minta disayangi, mudah terluka hati tapi lambat pulih, terlalu mengambil berat, rajin dalam membuat kerja

Bulan Ogos
Suka berlawak, mudah tertawan kepadanya, sopan santun dan caring terhadap org lain, berani dan tidak tahu takut, orgnya agak tegas & bersikap kepimpinan, pandai pujuk org lain , terlalu pemurah & bersikap ego , nilai harga diri yg sangat tinggi , dahagakan pujian, semangat juang yg luar biasa , cepat marah & mudah mengamuk, mudah marah apabila cakapnya dilawan, sangat cemburu, daya pemerhatian yg tajam & teliti, cepat berfikir, fikiran yg berdikari , suka memimpin & dipimpin , sifat suka berangan , berbakat dlm seni lukis,hiburan & silat, sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk, cepat apabila ditimpa penyakit , belajar utk relax , sikap kelam kabut , romantik ,pengasih,penyayang , suka mencari kawan

Bulan September
Sangat bersopan santun & bertolak ansur, sangat cermat,teliti & teratur, suka menegur kesilapan org lain & mengkritik, pendiam tapi panda bercakap, sikap sangat cool sangat baik & mudah simpati, sangat perihatin & terperinci,amanah,setia & jujur, kerja yg dilakukansangat sempurna, sangat sensitif yg tidak diketahui org yg banyak berfikir , daya pentaakulan yg baik, otak bijak & mudah belajar, suka mencari maklumat, kawal diri dari terlalu mengkritik, pandai mendorong diri sendiri, mudah memahami org lain(daya firasat yg tinggi) kerana banyak simpan rahsia, suka sukan,hiburan & melancong , kurang menunjukan perasaan terluka hatinya sangat lama disimpan, terlalu memilih pasangan , sukakan benda yg luas, bersistematik

Bulan Oktober
Suka sembang, suka org yg sayang padanya, suka ambil jln tengah, sangat menawan & sopan santun, kecantikan luar & dalam tidak pandai berbohong & berpura-pura, mudah rasa simpati,baik pentingkan kawan, sentiasa berkawan, hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama, cepat marah , pentingkan diri sendiri , tidak menolong org kecuali diminta , suka melihat dari perspektifnya sendiri, tidak suka terima pandangan org lain, emosi yg mudah terusik >>>>> > >>> > suka berangan & pandaibercakap, emosi yg kelam kabut , daya firasat yg sangat kuat (terutamanya perempuan), suka melancong,bidang sastera & seni, pengasih ,penyayang & lemah lembut, romantik dlm percintaan, mudah terusik hati & cemburu, ambil berat tentang org lain, suka kegiatan luar , org yg adil, boros & mudah dipengaruhi persekitaran , mudah patah semangat

Bulan November
Banyak idea dalam perkara , sukar utk dimengertikan atau difahami sikapnya, berfikiran kehadapan , berfikiran unik dan bijak, penuh dgn idea-idea baru yg luarbiasa, pemikiran yg tajam , daya firasat yg sgt halus dan tinggi , bagus utk jadi doktor, cermat dan teliti, personaliti dinamik, sifat yg berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia, banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra, berani, pemurah setia dan byk kesabaran, terlalu degil dan keras hati, apabila hendak Diusahakan sehingga berjaya , taksuka marah kecuali digugat , mudah ambil berat terhadap orang lain, pandai muhasabah diri , cara berfikir lain dari org lain , otak yg sangat tajam , pandai mendorong diri sendiri , tidak hargai pujian , kekuatan semangat dan daya juang yg sgt tinggi dan apabila hendak sesuatu cuba sampai berjaya, badan yg tough, kasih sayang dan emosi yang sangat mendalam, romantik, tidak pasti dgn hubungan kasih sayang, suka duduk dirumah, sangat rajin dan berkemampuan tinggi, amanah, jujur setia dan pandai berahsia, tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi, bercita-cita tinggi perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah.

Bulan Disember
Sangat setia dan pemurah, Bersifat patriotik, Sangat aktif dalam permainan dan pergaulan, Sikap kurang sabar dan tergesa-gesa, Bercita-cita tinggi, Suka menjadi orang yang berpengaruh dlm organisasi, Seronok didampingi, Suka bercampur dgn org, Suka dipuji, diberi perhatian dan suka dibelai, Sangat jujur amanah dan bertolak ansur, Tidak pandai berpura-pura, Cepat marah , Perangai yg berubah-ubah , Tidak ego walaupun harga diri yang sangat tinggi, Benci pada kongkongan , Suka berlawak, Pandai buat lawak dan berfikiran dgn logik.

Tuesday, May 12, 2009

my beloved niece....

11hb jun nnt genap umo Qis setahun..huhu...rindu kt bdk nakal ni...da leh ckp ke blum dia tah..aritu ckp bhsa pingu je....hikhik...comel btul anak sedara ak ni...huhu...cmnela lau ak ade anak seniri nnt ek...waaa...terlebih suda.....berangan....ala..sekali sekala...ape slhnye...ngee..

What About Now - Chris Daughtry

Shadows fill an empty heart
As love is fading,
From all the things that we are
But are not saying.
Can we see beyond the stars
And make it to the dawn?
Change the colors of the sky.
And open up to
The ways you made me feel alive,
The ways I loved you.
For all the things that never died,
To make it through the night,
Love will find you.
What about now?
What about today?
What if you're making me all that I was meant to be?
What if our love never went away?
What if it's lost behind words we could never find?
Baby, before it's too late, What about now?
The sun is breaking in your eyes
To start a new day.
This broken heart can still survive
With a touch of your grace.
Shadows fade into the light.
I am by your side,
Where love will find you.
What about now?
What about today?
What if you're making me all that I was meant to be?
What if our love had never went away?
What if it's lost behind words we could never find?
Baby, before it's too late,
What about now?
Now that we're here,
Now that we've come this far,
Just hold on.
There is nothing to fear,
For I am right beside you.
For all my life, I am yours.
What about now?
What about today?
What if you're making me all that I was meant to be?
What if our love had never went away?
What if it's lost behind words we could never find?
What about now?
What about today?
What if you're making me all that I was meant to be?
What if our love had never went away?
What if it's lost behind words we could never find?
Baby, before it's too late,
Baby, before it's too late,
Baby, before it's too late,
What about now?

Maliza's Wedding...

ni time ktrg tgu shima n mar yg xsmpai2...huhu..sbr jela...time ni sume org da lapar gile kecuali ak...haha...ak kn plg kurus...hikhik..


10hb mei aritu ktrg rmai2 g kenduri maliza kawen..one of my fren time kt seri dlu..huhu...cpt btul dpt jodoh..ak jgk yg xde bf lg..hikhik...ktrg konvoi rmai2..dlm 4 bijik kete..yg bestnye my best fren time skool dlu pun ade dtg dr KL...sape lg lau bkn dak pka..siap dtg dgn sham lg...hikhik..adela dlm 8 org wakil seri...but unfortunately, sumenye gurlz...huhu..boyz xde sorg pun...huhu..anyway, congrats to maliza n hubby.....smoga berkekalan hendaknye...kepak2 kepung2...hikhik...bl la mse ak nk smpai lak??? hmmm.......
sekian....


Saturday, April 11, 2009

Kami Kanak2 Ribena..!!

ak dgn meow besa.....weeee....
teksi2...pon..pon...!!



tripple dak senget2...wakaki... time ni ak nyanyi lgu...ade gajah..zirafah..harimau dan singa...lalala...mari kita pegi zooo....



ak n dak reha yg sengal2 ubi...dpt kwn bru..kwn lame di lupekn..(lyien)..hehe..




Tuesday, April 7, 2009

KLIA to KLCC....

4 april aritu ak g KL ngan my good fren...sape lg lau bkn dak reha..hehe....actually, tmn kn si reha anta mak dia g umrah kt KLIA...huhu.sebak ak tgk...bl la my parents lak nk g..huhu...InsyaAllah nnt adela rezeki...mlm 2 tdo umah kngah reha kt bukit jalil....then esoknye trus gerak KLIA n anta mak reha....after dat....ktrg jln2 kt masjid jamek jak...cuci mata...hoho.....di sbbkn ak xske panas2...so ktrg bt keputusan g KLCC.....huhu....ronda2 jgkla....cuci mata....msuk vincci...nmpk stu sandal..gile chantek..! tp mahal lak ai...xjd ak beli....hoho...xpela...lenkali...huhu....meal 4 dat day kt pizza hutt....hoho....asek mkn je...mne xgemokk..!! hehe....ktrg grak blk melaka dlm kul 4 cmtu....penat sgt...tp hepi..sonok..dpt buang msa...hahaha....ok.check it out..! adiossa..!

Tuesday, March 31, 2009

Kugiran at KBM...



hoho...ak da Viva...!! sonoknyeeee...wlupun asek kne condemn je dgn advisor ke-2..cm t**k je...da tu advisor 1st wat bodo je...xcover ak lgsg...cess..! smpai atimu memperkotak katikkn ak dn rakan2 ku...aaahhh..g m**i r sume tu..yg ptg ak da bebas...huahuahuaaa....weee...mlm tu ktrg g tgk kugiran kt KBM..best gak lyn kugiran...lme da xtgk..hoho...berbakat gak dak2 uitm ni rpenye...ngee~...plg xthn tgk dorg twist beb..!! cayalah..!! sporting abes...Prof Zainuddin pun ade kc sokongan..hoho...i like..!! cayo2 sume...cayo2 for final..!!! hopefully result viva ak ok.....ngee..~ amin......

Monday, March 23, 2009



enjoy diz video...
1 of my fav video clip..

Saturday, March 21, 2009

Gua ujibakat beb..!!

http://upload.gua.com.my/kawankarina/semuapenyertaan/votes.asp?videoID=465

actually kne paksa...siot btul..!! tp pengalaman ni...

Sagil time..!!!




waaa..cejuknyeeee...! akhirnya ak smpai gak tmpt ni..actually da lme plan..bru dpt g..hoho..thanks ain, yuyun n rauf...haha..ktrg g berlima skali ngn maia...smpai sagil dlm kul 2..then solat n trus dush...!! terjun air..hehe...dlu time kt T'ganu ktrg g sekayu...skng dok melaka g sagil lak...hoho..i like waterfall..!! actually xprepared pon..tup2 kul 12 tgh ari yun kol ak ckp "baya, jom g sagil..!!" mula2 mmg mls..sbb ckp last minit..last2 g jgk wlupun time 2 ak lum mandi..haha...papepun..this is my sweet time lor...thanks korg..! luv u all!!

My good Fren...




haha...ni my gud fren...nama dia NURUL FAREHAH ROZAHAN...ktrg da lme kwn...da hmpir 5thun...sjk diploma lagi...huhu...da byk ktrg share sme2...kwn2 laen sume jeles ngn ktrg..hmpir ape sje yg ktrg bt msti berdua...skng pun prktikal kt tmpt yg sme..Hospital Putra Specialist Melaka..ngeee~..dpt advisor sme lak 2..lg la dorg dengki..ngee~...btw, hope hubungan ktrg smpai bl2....wink2..

This is My Family Members..




ni la gmbr fmly ak...sume skali ada 5 org je...mak..abah..adik..yool..dan ak....ngee..ak syg dorg sgt2...specially my parents..hehe..i luv them damn much..!

skang da tmbh lg 2 org....kak sue n qistina my luvly niece......luv them much..!!

Sunday, March 15, 2009

Qistina my niece..


Hoho...tanggal 11 Jun 2008 bermulala episod kehidupan ak sbg seorg mak sedara...a.k.a dikenali sbg "makngah" dlm family..hehe..ak dpt anak sedara..!! yeyey..hepi sgt..da lame ak tgu saat cmni..skng ni umo qistina almost 9 bulan..n she's already "nakal"...ngee...syg sgt kt dia..bt mse ni diala buah ati pengarang jantung ak...huhuhu..cannot wait 2 see her again la...aduyai..dia skng mkin berat..da xlarat ak nk dukung..kuat mkn dak Qis ni..tgk org mkn dia pun sebok nk mkn jgk..sume dia sapu..alahai..Qis..Qis..xsbr nk tgk dia besa n pndai ckp....syg Qis selalu...!! muaxxx!!!

lanun da xde….huhu..


emm…thun lpsjgk.. ak dpt 1 brite bruk..kucing kesayangan kami sekeluarga da pergi tglkn kami ptg 21 januari 2008..sedey sgt bl dpt msg dr mak katanye lanun da xde..uwaaa..nape dia pegi time ak xde kt umh..tidak…nape sume kucing ak hilang 1 demi 1 dr idup kami….sedeynye..dlu nyet..my fav cat..skng lanun lak sebab sakit..sedey rsa..mak n abah smpai xnk agkt kol sebab tkut xthn nk ngis bl ktrg tnya..emm..xdela keturunan dangsuri..huhu..skng tgl 2 eko kucing dtg..huhu..nyet n pak itam..hrp dorg leh gnti tmpt kucing2 ak yg da xde 2..huhu..abah msti sedih sgt..dia sgt sygkn kucing..ak tkut nk tgk abah bersedih..mak pun..uwwaaa…ape lg yg bleh kami bt??? redha dan terus redha..semoga d syurga kami dpt jmpe mereka semula..amin……..

sedetik bersama Dr SMS



emm..thun lepas bertuah sgt rse sbb dpt face 2 face dgn dr.sheikh muszaphar shukor..angkasawan negara..ehee..teruje gile dpt jmpe scre life dgn dia..gile hensem siot dr.sms…rse cm nk peluk2 je..ehee..seb bek la ak waras lg..wragh3..time dia kc talk xkelip mata ak tgk..time dia pndg lgla..ehee..rse nk luruh jantung ni..ahaks..sedih bl teringat cite psl arwah adik dia..xsmpt dia nk citekn sgla pengalaman dia kt angkasa..dia plg rapat dgn arwah..plg sedih bl dia cite dlm blk arwah ade byk gmbr2 dia..huhu..sedihnyee..rse cm nk ngis pun ade..tp ak tgk dr ni mmg tabah orgnye..dia pun ade ckp yg dia xkn mengalah..dlm adik beradik dia sllu xnk mengalah..ehee..degil jgk dia ni upenye..wragh3..ceh ak ckp mcmla ak rapat dgn dr…ahaks..sengalnye ayat ak..ahaks..papepun ak respect gile kt dr sbb dia sorg yg bercite2 tgi..dia kte skng ni dia berminat dgn politik plak..ehee..mcm2 cite2 dia..papepun all da best 2 him!! smoga dr dpt keja sume cite2 dr 2..insyaallah..

xgune punye perompak..!!

tanggal 19 feb 2009...ak kehilangan benda tersayang...
oops..bkn boyfren ok..
laptop ak beb..!!
cilakak punye perompak...dlm byk2 umah, umah ak jgk dia nk msuk..
xgne..xpe2..ade ubi ade bas...
aiyaaaakk..ape ak merepek ni...
yg pastinye suma da jd...nk nyesal pun da xgne..
skng ni keje ak maki perompak 2 jela...
xpela..mgkin ade hikmah d sblk sume yg jd ni...
emmm...papepun ak serah je pd Tuhan..
semoga perompak 2 insaf n xbt keje2 bodo 2 lg..
**the end**

Friday, March 13, 2009

life is about....

what really life is?? dunno...

anybody want 2 share wit me on what life is about???

let's join me...

i'm glad 2 hear ur opinion...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...