Tuesday, August 16, 2011

sekadar nukilan hati

trust can't be 100%

salam readers..

hmm..tak taula kenapa..tibe2 datang idea aku nak cite pasal "trust" a.k.a percaya..
percaya yang aku maksudkan skang ni adela percaya kepada pasangan kita..
bagi aku..kepercayaan tu bergantung kepada individu tu sendiri camne dia nak letak tahap kepercayaan kepada pasangan dia..bagi aku...aku memang sangat susah nak percayakan orang...
even dengan family aku sendiri pun aku susah nak citekan masalah aku?
kenapa? ye..sebab aku susah nak percaya kan orang laen...
adekah ini masalah psikologi? aku rasa tidak..
ini adelah pemikiran individu itu sendiri..
sejauh mane dia nak letakkan kepercayaan kepada pasangan dia..
aku sendiri tak percaya kan boyfren aku 100%....
maaf..memang aku takkan trust dia lebih dari 50% buat masa skang...
kenape? sebab..dia lelaki...aku belaja dari pengalaman...
pengalaman dulu mengaja aku agar lebih berhati2 dengan insan bernama lelaki...
ok..memang betul..bukan semua lelaki macam tu...tapi almost rite?
perempuan..kamu jangan rasa megah lagi..kamu juga berkemungkinan besar untuk curang dengan pasangan kamu sendiri bukan?
banyak pengaruh sebenarnya dari pengalaman silam ni..
suatu ketika dulu..aku hanyala seorang wanita yang lemah..yang meletakkan sepenuh kepercayaan kepada lelaki...tapi itu hanya dulu..skang tidak lagi...
aku takkan membenarkan sesekali diriku diperbodohkan oleh insan bernama lelaki...
wahai kaum lelaki di luar sana...ingatla..hukum karma itu benar...
mungkin skang kamu di atas....satu masa kamu akan turut merasa bagaimana peritnya berada di bawah..
berada di pihak yang ditinggakan..berada di pihak yang ditipu....
perit...ya..memang perit....semuanya berlaku hanya kebodohan kita sendiri yang alpa dengan nikmat dunia..
pesanan ini juga untuk aku....kaum wanita..yang sering dikatakan lemah...
ayuh kaum wanita...jangan kamu terus jatuh apabila ditinggalkan cinta..
sesungguhnya Tuhan telah tetapkan sesuatu yang mungkin jauh lebih baek dari skang..
teringat ketika waktu aku ditinggalkan cinta..
hanya Tuhan yang tau betapa "down" nya rasa waktu itu...
setiap saat mata merembeskan airmata...
sampaikan makan nasi pun berkuahkan airmata..
ya..kuatnya impak cinta pertama...
tapi bagus..hikmahnya aku berjaya turunkan berat badan yang sedang naek mendadak waktu tu..
dan skang..aku mempunyai "gula2 hati"...
tempatku bermanja..bermesra...tempat aku meluahkan perasaan..kecewa..gembira..
tapi.............................................
bukan semudah itu aku mempercayainya..
kerna dia juga lelaki seperti dia....
lelaki yang tidak pernah cukup nafsunya..
tidak pernah untuk tidak berpaling sekali lagi bila terpandangkan perempuan cantek..
ya..aku harus berhati..tidak memberikan cinta sepenuh hati..
kerna cinta yang paling Agong..adalah cinta kepada Nya...



~salam nuzul Quran~

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...