Tuesday, November 27, 2012

SOAL KAWEN: Part 3.5 - Surat cinta dari PPP

salam readers

hai3..

tadi aku da buat teaser untuk soal kawen part 3 rite?. so, ini sambungannya. walaupun aku feeling2 sorang2 macam la ade orang nak baca blog aku..tapi aku tetap bersemangat waja nak tulis jugak. ahaks.! AAK??

haa..meh aku cite pengalaman aku g buat hiv test n talasemia tadi. lokasi kejadian adalah di kampungku sahaja iaitu Klinik Kesihatan Lurah Bilut, macam tak caye aku kat kampung aku pun leh buat hiv test. haha..bagus2. maju2 lurah bilut. aku terus redah je sebab MA kat situ cakap tak payah set appointment. leh datang bile2 masa janji weekdays n opis hour.

muke eksaited nak buat test. padahal..cuak giler

aku ni punyela cuak nak ghiv test sampai termimpi2 da buat hiv test semalam. thehehee..semangat nak kawen ke hape nih?? ngeee.. ekceli aku tak leh nak tdo semalam sebab tunang aku cite kena amek darah yang banyak untuk ujian talasemia. dala dia amek kat lengan plak tu. adoila.aku memang terus jadi lemah longlai la lau kena cucuk kat situ. emm..emm..dan akibatnya sampai terbawa2 dalam mimpi.

dalam kul 1015pagi aku gerak ke klinik yang hanya amek masa 3 minit je dari umah aku. ni pun naek ketela. lau ko jalan kaki lame sket la. theheee. sampai2 terus daftar n dia akan bagi satu borang ni untuk diisi oleh bakal pengantin macam aku.

nila ghopenye. yg ni salinan. yg ori abg PPP tu amek.

pas isi borang sume aku pun g kaunter smule untuk bayar RM1 kepada abang kaunter itu. eh, sukati ko je kan baya kasi nama orang gitu..kihkih..da setel borang terus masuk bilik No.1 di mana abang PPP yang ensem tengah menunggu dengan senyuman..auww..cair okeh..theheee. pastu dia amek borang kat atas ni dengan borang kebenaran ujian saringan HIV yang aku amek dari Pejabat Agama Bentong. yang tak boleh blah tu, dia siap2 da tick kat "NON_REACTIVE" padahal dia belum pun jalankan ujian ke atas aku. eh, terskema pulekk..ehee. pastu dia cucuk coet je kat ujung jari aku n gune la alat untuk tengok darah aku ok ke tidak. alhamdulillah..clean..eheh :)


darah saya. ee..tak senonoh nau ko ni baya.

tak sampai 10 minit da setel hiv test aku. aku pun tnye dia," da ke? setel??" lalu dia pun dengan machonye menjawab sambil mengangguk "siap". aku pun keluar dengan muke blur sambil pergi kepada ibuku. ibuku pun dengan muke terkejut "ba rho wau khof"  pun bertanya eh kejapnye??. aku dengan pantasnye pergi menuju ke nurse di tepi meja untuk bertanye tentang ujian talasemia. " akak, tak payah buat test talasemia ke kak?". akak itu pn dengan muke blur2.."la, nak buat nape tak cakap tadi"..dia pun kasi borang ujian talasemia n suh aku g makmal untuk buat ujian. dalam 10 minit je da dapat result. uiihh..memang pantas dan tuntas. aku CLEAN dari talasemia tapi...darah aku didapati kurang ion. so, akak makmal 2 suh aku datang smule petang kul 2 untuk jumpe doktor.



keputusan ujian talasemia saya, CLEAN tapi..

dalam kul 230 aku sampai kat klinik tu. tunggu punye tunggu punye tunggu. upenye doktor tak datang. nasib baek abang PPP 2 entertain aku n cakap dengan doc masalah aku. doc suggest kan aku amek ubat iron tablets and makan banyak bayam n zat besi laen. sebelum tu aku sempat berborak dengan doc dalam tepon. hebat bukan?? thehehee. doc tanya aku ade pening2 tak? ade rase letih2 tak? and selalu tak rase berdebar2?? YES, sume pertanyaan itu aku jawab dengan jawapan ya. memang aku selalu rase sume ni. hmm.. tak sangka aku upenye kurang ion dalam darah.

result hiv yang telah di "SEAL"

patutla lately aku selalu rase macam nak pitam. upenye memang aku ade sakit 2. ish3..nasib baek buat check up..lau tak sampai suda tak tau. huhuhu. abang PPP tu cakap darah putih n darah merah aku tak balance. huhuhu. jadi aku kena amek ubat ni.

1 kali makan 1 hari

dan tak pasal2 jugak aku dapat surat cinta dari abang PPP tu untuk next meeting.

   
jumpe lagi 11/12/12 ni ye abang PPP

nota kaki: yeay! setel lagi satu hal. semoga dipermudahkan segalanye.. amin. :)

psst..aku buat ujian hiv takde plak kena soal macam tunang aku kena dengan klinik kat kuantan. hehehe.

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...