Thursday, September 22, 2011

Rezeki oh rezeki

salam readers.

muhasabah diri


testing2 123. hai semua.! arini aku sebenarnya takde idea nak tulis ape.
haha. so oleh kerana kebosanan tahap asbestos maka aku gagahkan jugak menaip.
muahahaha. giler mungkin. ntahla. sejak bergelar student semula ni aku susah nak tido awal.
ahaha. da terbese tido lambat sebab asyik melayan citer korea sampai lebam.
di samping menyiapkan asaimen yang dibuat last minutes.
ahaks. itu perkara normal bagi seorang student ye dak?
pagi tadi mak aku call. katanya aku dapat offer keje kat salah satu jabatan kerajaan.
oleh kerana time tu aku dalam kelas. so aku tak berapa nak excited sangatla.
lagipun arini 1st day bendera merah. huhu. so, mood agak teruk ye.
belaja pun sambil buat muke ngan kerut2 kening.
tak taula lecturer perasan ke tidak. ahh lantak ler. da sakit sangat kan. huhu.
okela. berbalik pada hal tadi. emm. camne aku nak describe kan perasaan aku ae.
sebenarnya aku terfikir selama ni mungkin aku kurang murah rezeki.
maksud aku dalam kerjaya la. tapi skang ni macam2 offer lak yang aku dapat.
tibe2 terfikir kejap aku tadi. kenapa bila ade rezeki melimpah2 pulak ia datang.
oh. mungkin inila namanya rezeki ade, cume lambat atau cepat je.
pas dapat call dari mak tadi aku terus anta mesej kat kawan2 aku yang intebiu skali aritu.

sila klik untuk tumbesaran




hope for good news. tapi dua2 mengecewakan. hmm. aku bersimpati untuk dorang.
lau boleh pas camtu je offer tu aku da kasi dorang da. tapi tak boleh.
tula. dulu aku ni kurang sabar. selalu fikir negatif.
rupa2nya Tuhan tu Maha Mendengar dan Pemurah.
Dia datangkan aku rezeki. cume lambat dari orang laen.
patutnya aku bersyukur sebab ramai lagi orang kat luar sana yang tak dapat peluang macam aku dapat skrang. kebetulan. hari aku intebiu untuk DPLI ngan offer ni dua hari berturut2 je.
lau ikutkan, memang aku tak dapat rasanya. tah pape je aku jawab tebiu aritu.
pelik jugak camnela aku leh terpilih untuk dapat offer tu. Alhamdulillah.
Ya Allah. hanya kepada Engkaulah aku bersyukur dan meminta pertolongan.
tadi aku mintak pendapat mr.B aku. perlu ke aku terima offer tu.
dia jawab " B bukan sape2 untuk halang sayang..bagi B, better jadi cekgu, tapi pape pun, minat sayang ke arah mane? pilih n jangan patah balik". haha. kompius jugak aku sebenarnya.
tapi aku paham. dia memang nak sangat aku jadi cekgu. ntahla sebab pe.
sebenarnya memang aku da tolak tawaran tu. yela, aku sah2 da masuk DPLI. takkan la aku nak lepaskan peluang yang da ade ni kan. rugi la. bukan sume orang dapat peluang cam aku ni.
aku pun da tetapkan ati aku ni untuk jadi cekgu yang terbaek untuk bakal anak2 murid aku nanti.
insyaAllah. semoga hati ini tabah untuk hadapi semua dugaan yang mendatang.
kepada kamu2 yang di luar sana. tolong jangan mudah berputus asa.
terus berusaha dan berdoa. insyaAllah. rezeki itu ada.
pengajaran yang aku dapat dalam hidup aku. sangat bermakna.

Thank you Allah. T_T

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...