Wednesday, June 29, 2011

nak terima ke tak?

akhirnya....







speechless....Alhamdulillah..
terima kasih ALLAH  =)

burung-burung yang marah

dulu zaman2 student dulu..
aku ni kuat maen game tau..
ala..besela 2..
name pun student..
selaen mentelaah buku yang tebal2..
kitorang tidak akan lupe mengisi mase dengan aktiviti berpaedah
macam maen game la..ahahaaaa..
time blaja dulu..
aku suke maen game tumblebugs..
game zuma..
pizza frenzy..
and satu lagi chen..
hukhuk...
tapi tu dulu la....

sekarang....
aku addicted giler dengan game ni...







ANGRY BIRDS

The storyline of Angry Birds is fairly simple, telling the story of a seemingly endless battle between birds and pigs.  The pigs have stolen the birds eggs (hence the 'angry' part), and the game follows the birds quest to recover the eggs from the pigs.  To do so, the birds must defeat the pigs who are hiding in many different well-protected structures.

hek eleh..!

masjid kristal terengganu

gambar ni di ambil time aku g pulau perhentian bulan 10 tahun 2010..
tengok punye tengok...laaaaa..
da lame upenye aku pakai shawl ala-ala hana tajima..
hekhek hek eleh...
pasan tak aku?
ade aku kesah?
takde pun...lalalalalaaaaaa

Tuesday, June 28, 2011

mimpi lagi..hmm

mimpi tak selalunye indah

kenape?
why?





malam tadi...


aku mimpi dia....lagi..

hmm....

cinta tak bersyarat by Element

sekadar hiasan

tak ada sedikitpun sesalku
tak bertahan dengan setiaku
walau di akhir jalan
ku harus melepaskan dirimu, ooo

ternyata tak mampu kau melupa
dalamnya cintaku yg hebat
hingga ada alasan bagimu
tuk tinggalkan setiamu, ooo

reff: demi nama cinta
telah kupersembahkan hatiku hanya untukmu
tlah kujaga kejujuran dalam setiap nafasku

karna demi cinta
telah kurelakan kecewaku atas ingkarmu
sebab kumengerti cinta itu tak mesti memiliki

andai saja bisa kau pahami
layaknya arti kasih sejati
karna cinta yg sungguh
tiada akan pernah mungkin bersyarat, oooo

repeat reff

ternyata tak mampu kau melupa
dalamnya cintaku yg hebat



Monday, June 27, 2011

oh lelaki part..emm..tak ingat la..

Salam readers..

Aku rasa macam nak citer pasal perangai lelaki je kali ni..
Hmm…semalam…cam bese la..aku gaduh lagi dengan en.sayang…
Huhu..entahla..kadang2aku rasa da macam hobi aku lak gaduh2 ni…hikhik..


Aku selalu fikir..asal lelaki selalu ignore je ape gf dia cakap ae?
Ke bf aku je macam ni..
Oke..aku kasi contoh..
Aku punyela pot pet pot pet kat dia cakap aku
tak suke dia macam ni..macam tu..
Last2 dia bleh cakap..”sayang..dala 2..jom tido..”
Omaigod…omaigod…aku tengah cakap dengan dinding ke ape?
Makaih..mane tak naek darah mak nyah?
Geram betul aku..
Pastu bangun pagi esok dia bleh buat selamber macam takde ape yang berlaku semalam..
Haish..lelaki..lelaki…asal la korang ni susah sangat nak paham perempuan?


Lagi satu…
Aku btul2 tak paham dengan lelaki yang suke control gf dia..
Sayang, jangan buat itu..jangan buat ini…
Tapituptup..diaseniri yang buat..
Cakap tak serupe bikin betul la..
Aku memang pantang der dengan orang camni..
Tak kisahla dia laki or perempuan..
Yang penting dia cakap belit2…
Dia cakap camni..pastu dia buat camtu..
Hah..ni salah satu contoh perangai bf aku yang memang aku langsung tak paham..
Adoyaiiiii…

Kadang2 aku buat kesimpulan seniri je..
Laki ni memang malas nak amek tau perasaan gf dorang agaknye..
Jenis abaikan jela..alah..bende remeh je tu…ye dak?
Wahwah…mane boleh der…perempuan ni jiwa lembut oke..
Sensitif…

Korang penah dengar tak?
Lelaki hanya akan bersungguh waktu mula2 nak dapatkan perempuan idaman dorang je..
Then…bila da dapat…lantak awak la…….
Tapi perempuan ni laen der..
Kitorang memang mula2 nampak macam jual mahal dengan korang..
Tapi lame2 kitorang akan sayang korang..korang…sangat tau..

Oh lelaki..mengertila…
Kami ni bukan tak cuba untuk paham korang..
Tapi kenapa korang ni selalu je ignore ape yang kami nak?
Da cakap terus terang pun korang still buat dek je…
Aaargh….kami bengang…*padahal aku yang bengan*



p/s: sebenarnya saje buat entry ni nak suh en.sayang bace..hikhik..en.sayang...sila baca..!

renungan bersama


salah satu dari peristiwa isyrak mikraj:

Langit ketujuh: Naik tangga langit ketujuh dan masuk langit ketujuh lalu bertemu Nabi Ibrahim a.s sedang bersandar pada Baitul Makmur sambil dihadapi kaumnya. Kepada Rasulullah, Nabi Ibrahim bersabda: "Engkau akan berjumpa Allah pada malam ini. Umatmu adalah akhir umat dan terlalu daif, maka berdoalah untuk umatmu. "Suruhlah umatmu menanam tanaman syurga iaitu Subhanallah Walhamdulillah Walailahaillahlah Allahuakbar dan Walahaulawalaquwataillabillahi'aliyul'adzim. "Bagi orang yang membaca setiap kalimah ini akan ditanamkan sepohon pokok dalam syurga." Selepas itu Baginda masuk ke dalam Baitul Makmur lalu solat. Baitul Makmur terletak betul-betul di atas Baitullah dan adalah tempat malaikat bertawaf.

Sunday, June 26, 2011

Jangan Pernah Berubah


biarkan waktu teruslah berputar
ku cintai kamu penuh rasa sabar
meski sakit hati ini kau tinggalkan
ku ikhlas tuk bertahan

cintaku padamu begitu besar
namun kau tak pernah bisa merasakan
malah kini kau ucapkan selamat tinggal
membuat keresahan

* meninggalkanku tanpa perasaan
hingga ku jatuhkan air mata
kekecewaanku sungguh tak berarah
biarkan ku harus bertahan

reff:
jangan pernah kau coba untuk berubah
tak relakan yang indah hilanglah sudah
jangan pernah kau coba untuk berubah
tak relakan yang indah hilanglah sudah

repeat *
repeat reff
jangan pernah kau coba untuk berubah
ku relakan yang indah dalam hatinya


by: ST12

As I Said Before

kan? kan? ape yg kan?
kan ak da ckp...
SEPAH yg akan menang...
bkn Jozan...
korang xcaye ckp ak...haaaa..
hikhik...
yeah! ak suke sangat2 SEPAH menang..
ak da dpt agak mesti dorg menang..
sebab...SEPAH terbaek..!!!
thumbs up utk SEPAH..!! like.like..like..


"manisnya kurma ini??" *dialog xbleh blah* - gelak guleng-guleng

tgk muke dorg pn ak da gelak guleng2


dialog di bawah di "copy paste" dr metro online 27 Jun 2011


Jelas Jep lagi, dia benar-benar bersyukur dengan rezeki yang diberikan Tuhan walaupun hendak diikutkan dia bukanlah seorang hamba yang benar-benar taat dan soleh.




"Apa yang membuatkan kami menangis adalah apabila mengenangkan kami sebagai hamba Allah s.w.t yang tidak sempurna. Malah menghadap-Nya, sehari belum tentu lengkap lima waktu. Tapi Allah itu Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Dia tetap memberikan kami rezeki ini. Kemenangan ini membuatkan saya berasa sangat kerdil di sisi-Nya. "Kemenangan ini secara tidak langsung mengurangkan beban kewangan yang perlu ditanggung selama ini," katanya.




p/s : congrats SEPAH.."manisnya kurma ini?" haaa...semputt....=)
dan kepada en.syg..jgn nges ae Jozan kalah..hukhuk

Friday, June 24, 2011

go SEPAH go..!!

malam ni 24 Jun 2011..

final MAHARAJA LAWAK...

dan..aku rasa...

pemenangnya adalah.....
*
*
*
*
*

 


nak tau betul ke tak sape menang...
malam ni jangan lupe melekat depan tv oke..
tengok maharaja lawak final...huhu

go SEPAH go..!!

p/s : best part dlm lawak SEPAH.."manisnya kurma ini??"
siyesly rse nk gelak guleng2..muahahahahahaaaaaa...

Thursday, June 23, 2011

benci

LELAKI


+



BOLA

=

menyampahnye akuuuu...!!!

hantu "peace"

perhimpunan KDN
presentation
maliza' wedding
sumone' car
masjid besi
waiting 4 him
boling PSH
stor PSH
broga hill
boling KDN
us
bowling again
su dtg melaka
jamuan PSH
nite muvi
KAKS grand continental kuantan
lunch umah ain
tesco melaka
snorkeling - perhentian island
wit cik pah
wit abg lan




p/s : ya..ya...sy suke "peace" bukan?? ehehehee..ni la pose terbanyak yg pnh wujud dalam sejarah gmbr sy..
peace no war!

Wednesday, June 22, 2011

luv luv luv

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salah sebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukur dengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.
u & me


Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akan terbuka tapi lazimnya kita kita akan memandang pintu yang telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yang telah pun dibukakan untuk kita.

double click for large image


renung-renungkan dan selamat beramal..!

my all

diz song belongs to her

I am thinking of you
In my sleepless solitude tonight
If it’s wrong to love you
Then my heart just won’t let me right
Cause I’ve drowned in you
And I won’t pull through
Without you by my side
I’d give my all to have
Just one more night with you
I’d risk my life to feel
Your body next to mine
Cause I can’t go on
Living in the memory of our song
I’d give my all for your love tonight
Baby can you feel me
Imagining I’m looking in your eyes
I can see you clearly
Vividly emblazoned in my mind
And yet you’re so far
Like a distant star
I’m wishing on tonight
I’d give my all to have
Just one more night with you
I’d risk my life to feel
Your body next to mine
Cause I can’t go on
Living in the memory of our song
I’d give my all for your love tonight
I’d give my all to have
Just one more night with you
I’d risk my life to feel
Your body next to mine
Cause I can’t go on
Living in the memory of our song
I’d give my all for your love tonight
Give my all for your love
Tonight


p/s: lagu kenangan dow..sob sob T_T

jangan menyerah


Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
S'gala yang telah terjadi

Kita pasti pernah
Dapatkan cobaan yang berat
Seakan hidup ini
Tak ada artinya lagi

Reff 1:
Syukuri apa yang ada
Hidup adalah anugerah
Tetap jalani hidup ini
Melakukan yang terbaik


Tak ada manusia
Yang terlahir sempurna
Jangan kau sesali
S'gala yang telah terjadi

Back to Reff: 1

Reff 2:
Tuhan pasti kan menunjukkan
Kebesaran dan kuasanya
Bagi hambanya yang sabar
Dan tak kenal putus asa

Jangan menyerah... 6x


 
Back to Reff: 1 & 2


Dan tak kenal putus asa

Tuesday, June 21, 2011

malam symphony kasih PUSPANITA JIM 2011

mule2 smpai
dan lagi
nampak cengkung ye di situ
shawl freeeee
yummy abc!
ye..makan..makan
kami suke makan
apekah?
meja kami
participantsss
tetap giler walau d dinner
chicken dance kah? atau chicken?
ye...semangat!
hamboih..sonok benau
memotong kek durian
cabutan bertuah..kihkih..mcm xcaye..
poco-poco...bkn pocong-pocong oke!
kami
wakil bhgn J
sblm balik...sempat
aku yg giler..

bye-bye!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...