Wednesday, June 15, 2011

aku tak sempurna LIMA

nukilan sendiri..hukhuk

teringat sewaktu aku kecik2 dulu..
baru pandai solat..
belum masuk waktu solat aku da terhegeh2 amek wudhuk..

"mak..mak..da azan ke belum?"

mak tersengih2 tengok gelagat anak dia...
mungkin bangga punya anak yang patuh pada agama..
mungkin...

tapi.....tu dulu.....

sekarang...

Subhanallah...perasaan malas tu wujud..
syaitan tersenyum dapat sesatkan seorang lagi anak Adam..
kadang2 fikir semula..memang teruk..
rasa kecik je diri ni..Ya Allah..

aku kena kuat..
aku tak boleh tinggal solat..
solat tu tiang agama..

aku tahu aku tak sempurna LIMA..
aku tahu aku selalu terleka..
Astaghfirullah...

Ya Allah..
tolong kuatkan iman hambaMu ini..
sesungguhnya..aku hambaMu yang lemah.. *insaf*



p/s: teringat time skola dulu2..solat berjemaah kt surau skola..tu pun sbb takut kena rotan dgn warden..hikhik..

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...