Saturday, January 5, 2013

Simptom2 B2B

salam readers.

hai..hai..hai..
lamenye la aku tak update blog. hmm..bz manjang..almaklumla..tarikh da nak dekat kan. huhu. skang ni takdela bedebar sangat lagi. nanti da tinggal 2 minggu mesti nak tido pun pk camne la majlis tu nanti. huhuhu.stres btul nak kawen ni. macam2 hal. nak kena plan ni la. tu la. nak kena sedia dokumen bla bla bla lagi. wah..camni rupenye nak jadi "RAJA SEHARI". pergh..skang aku paham betapa peningnye nak prepare sume bende ni. nak2 plak sume plan aku kena pk seniri...aaaaaaaa..stress dow..adek bradek 3orang je. abang aku memang tak la kan nak kasi idea bagai. adik aku plak tengah study kat UUM. hmm. sume bende aku nak kena set up seniri ngan mak aku. yang lebih memeningkan aku bila mak aku nak camtu la camni la..hadoilaaaa..pening kepala dibuatnye..hmm..maybe sebab aku anak perempuan sulung kot. sebab tu mak aku over sket kot. huhu. tension tau..tensionnnn..bleh dikatakan hari2 aku gado ngan mak aku sebab aku ni punyela nak jimat..mak aku plak macam2 dia nak beli. yela..even duet dia pun..aku tetap nak dia jimat. sebab aku tau mak aku ni boros orangnye. dats y la...hmm..tapi dia plak tak paham niat suci aku tu..hukhuk.. T_T

aku kalau bleh memang nak jimat giler2. walaupun ade orang nak sponsor bagi aku biarla sederhana je. sebab yang penting berkat. btul tak? tapi 2la..bile kehendak mak kita 2 melebihi  kemampuan kita memang stress la kita. nak2 orang yang tanam anggur cam aku ni. haa..2la..yang hang gatai sangat nak benikah 2 apehai? padan muka hang! haip..!! aku jugak yang kena balik..hukhuk..apekan daya..

nila serba sedikit simptom yang aku dapat kesan ke atas diri aku semenjak nak jadi pengantin ni:

1) kedekut / berkire - lau bleh, seposen pun berkire weh. giler. duet sangatla bernilai skang ni. sume kne bayar gune duet weh. nak kencing pun kena caj 3posen. huhu..lau bleh sume bende aku nak DIY je. haha. kedekut tak aku??

2) cepat stress/ sakit kepala - tak tau la knape lately memang cepat betul aku stress and emo. tengok orang nanges pun aku bleh nanges even aku tak kenal pun sape. hahaha. kronikkan. lagi satu, lau tunang aku tinggi sore sket aku da tacing giler3. kompem nanges sebelum tdo. pastu bangun pagi esok mata bengkak mcam kena sengat tebuan. huhuhu..sakit kepala pun sllu datang skang ni. hadoilaaa..

3) serabut - siyesly, bila makin dekat dengan tarikh ni, aku rase semakin serabot sebab takde orang nak tolong aku. adik kat uum. abang plak keje kat somban. hmm..sume bende aku buat seniri. aku google seniri dalam tenet. banyak bende aku pk dalam kepalotak aku ni. huhu. kadang2 bende kecik je jadi beso sebab asyik pk je. huhu.dengan demand mak aku lagi.hah..mane tak serabot beb..

4) meng "DIY" - yeah..ni satu lagi simptom terbaru yang aku jumpe dalam idop aku sebelum jadi pengantin ni. sume bende aku nak DIY seniri. sebab pantang aku on9 mesti aku google and baca blog B2B yang laen. and dari situ terus dapat idea nak buat tu la ni la..huhu. tapi bagus jugak tau. atleast skang baru aku tau yang aku ni berseni jugak..haha..

5) meng "YOUTUBE" - haa..ni lagi satu, skang ni aku suke sangat bukak youtube and tengok video resepsi pengantin. hahaha..da macam jadi kegilaan plak skang ni. hari2 mesti dok senyum sorang2 sambil tonton video orang kawen..huhuhu..aura nak jadi bini orang tu da meresap kat dalam diri aku ni kot..huhuhu..

2je la kot buat masa ni. nanti aku update lagi. projek DIY veil aku da 95% siap. huhu..tak sabar nak update.

okbye!

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...