Monday, December 24, 2012

SOAL KAWEN : Part ?? | Misi mencari cincin lelaki

salam readers.

hai korang? hai B2B kat luar sane? hows preparation?? aku? alhamdulillah. makin banyak yang da setel. cume dokumen masih pending. huhu. selamber je kan?huhu. in shaa Allah akan aku setelkan sebelum aku daki broga wiken ni. huhu.

hmm. memandangkan sebenarnye aku nak cite pasal pengalaman aku cari cincin kawen lelaki ni. so stret 2 d poin. 1st aku nak cakap. "STRESS". korang tau tak betapa susahnya nak cari cincin lelaki yang tunang aku suke?? skang barula aku tau yang tunang aku ni cerewet orangnya. aaaaaa..stres tau nak cari cincin dia. bila da berkenan, takde saiz plak. bila da jumpe, murah sangat plak. macam cincin mainan. pastu batu nak kaler tu la inila. aduh. memang stres tau tak?? kalah pompuan oke!

sebelum ni da tengok kat seri pinang kat PKNS Shah Alam. ade tapi palladium ke ape tah name jenis cincin tu. da bekenan tapi mahal nak mampos. bukan dalam bajet aku la. pastu tengok plak kat kedai2 dalam PKNS tu takde plak bekenan kat ati en.tunang. dia nak batu hitam. leper la apela.adoila. aku pun tak cerewet camtu.

pastu minggu lepas kitorang g plak sekitar SOGO and Jalan TAR. ade banyak kedai silver. and sangat banyak cincin yang dia nak tu. sebijik macam dia nak.tapi harga dia murah sangat. tak sampai ati plak aku nak belikan yang tu je untuk en.tunang. en.tunang cakap takpe. tapi aku tau sebenarnya dalam ati dia taknak yang tu. yela, ni untuk kawen kot. biala yang mahal sket kan.

so, misi ari sabtu tu tak membuahkan hasil. ahadnya kitorang g plak Jusco Seremban 2. masuk kedai ni. masuk kedai tu. last2 decide nak beli yang kat Poh Kong je. alhamdulillah. jumpe jugak akhirnya. ekceli, aku rase lau aku tak desak or gertak sket en.tunang mesti sampai arini pun still tak jumpe2 jugak cincin yang dia nak. huhu. nasibla harga masih dalam bajet saya. tapi kaler batu tak sama macam yang dia nak. but seriusly, this one is better. saya sangat suke! saya pun harap en.tunang betul2 suke jugak. bukan dia amek sebab saya da gertak dia da malas nak cari and suh dia je cari senirik. heehehee.



p/s: pengajaran yang saya dapat, en.tunang adela seorang yang sangat cerewet. huhuhu. barula ku tahu. tension tau T_T

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...