Monday, July 30, 2012

Ramadhan kali ini - 2012

salam readers.

rasenya da bersawang blog aku ni. punyela lame aku tak hapdet. huhu. ni sume disebabkan kebizian yang melampau sejak menjadi pendidik ni. rasenye pose tahun ni paling tak best. sebab aku tercampak kat tempat ni (terpaksa dirahsiakan.ngee). tak tau la kenape aku tak suke sangat tempat ni. langsung takde life dok sini. persekitaran pun kurang menarik. time berbuka pun makan ape yang ade je. leh kire ngan jari kaki je bape kali aku menjejakkan kaki ke bazaar ramadhan tahun ni. hmm. tak syok la. rase macam terkurung pun ade. biarpun da hampir 3bulan kat sini tapi still aku tak enjoy life kat sini. nak kata takde kawan ade je. cume. mungkin suasana kat tempat ni kurang memberangkan kot. (pergh ayat aku. kalah cikgu BM). haha. bila da kebosanan camni mulala aku teringatkan memori silam. time pose kat seri. waa. mizz dat moment so much la.! if i could turn back time T_T   huhuhu. tak baekla baya ko ni. kenala bersyukur kan. Tuhan da tetapkan rezeki setiap dari kita. so, aku kena redha. bila cakap pasal bazaar ofcoz aku rindu sangat time keje kat putrajaya dulu2. bazaar dia besa. macam2 ade. yang penting nasi kerabu kat sane memang superbb!! waa..rindu lagi. hmm. yang paling syok time dok putra, every day kot ade orang nak banje untuk berbuka. memang heaven giler la wa cakap lu. staf2  kat sane memang tak kedekut langsung nak banje adik2 cam kitorang. ade je jemputan berbuka. da 2 makan bukan cikai2. makanan suke super duper best. kawan2 kat sane pun giler kentang. sangat2 syokla kan.

bila tiap kali aku rase macam tak bersyukur camni. aku rase berdosa plak. ish3..Ya Allah, Kau ampunkanla dosa2ku. sesungguhnya aku hanyala manusia kerdil yang tidak pernah lepas dari melakukan dosa. amin~.
lagi satu mungkin aku tak berapa nak enjoy puasa tahun ni sebab aku pakai %^&*%$ kot. so, susah nak makan. hehehe. skang ni kena tahan nafsu makan la. itu takleh makan. ini takleh makan. tengok jela sambil telan airliur. takpe2. aku kena fikir dari sudut positif. leh la aku cepat kurus.hehehe. lagipun tak lame lagi nak kawen. kenala diet siap2. huhu. cakap pasal diet ni tunang akula orang paling susah ati. hehe. sebab ape? sebab aku makin kecik. dia makin kembang (ampunkan saya ye kepada yang berkenaan). dia risau nanti time kawen orang ngata kitorang je. haha. alah. small the matter la 2 kan. ape ade pada rupa. janji ati baek rite? (ceh, ayat nak sedapkan ati je kan?). ala. tak kesah la ape orang nak cakap. yang penting kita hepi and tak kacau idop orang laen. nobody's perfect la..! am i rite??

lagi 2 bulan je lagi aku kena tempuh sume ni. tak sabar rasanya nak balik kampung dok goyang kaki sambil besokan smule badan ni. thehehe.. ;p
semoga aku dapat harungi sume ni dengan tabah dan cekal. semoga satu hari nanti aku menjadi pendidik yang ikhlas melakukan segala tugas demi masa depan anak bangsa. (ececece..geli je baca ayat aku ni kan??).

mungkin tak terlambat lagi untuk aku ucapkan SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA KEPADA SEMUA UMAT ISLAM DI MALAYSIA..!

SEMOGA RAMADHAN KALI INI MEMBERI 1001 KEBERKATAN KEPADA KITA SEMUA.

p/s : jangan lupa tingkatkan ibadah dan kutip pahala banyak2. ^_^

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...