Monday, April 25, 2011

lets try it..! ATV Fun Adventure Marketing

Package
<><>
<>
Package A
1/2 hour ride at ATV base training track.
RM 50.00


Package B1-1 1/2 hours offroad ride to 7-tiers Waterfall
The favourite trail by all..... imagine being greeted by the view of a stunning waterfall, hardly exploited by man.
RM 100.00


Package C1 1/2 - 2 hours offroad ride to Sofea Jane Waterfall
A very enjoyable and ideal ride for nature lovers... At the end of the journey, take a dip in the cold water.
RM 150.00


Package D2 - 2 1/2 hours offroad ride to Bukit Tabur / Dam
Ride uphill and downhill to enjoy magnificient view of Kuala Lumpur and Kelang Gate Dam.
RM 200.00


Package E3 - 4 hours offroad ride to Bukit Tabur / Dam / Sungai Liza / Dataran Mas / Bukit Lalang
This ultimate journey takes you on steep hills, rough terrains, river trail and bumpy muddy holes - requires self- confidence and teamwork.


RM 300.00
ak pn lum pnh try...tp rse berminat je..huhu


lau berminat korg leh search kt link ni http://www.atvadventurepark.com/about.htm

Sunday, April 24, 2011

FAZ sweet chocolate

sape2 berminat utk tempahan bleh hubungi no ni 012-6039564 (pn.fazlon)
atau pm di facebook (fazlon mat lia)
atau
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150165801654219&set=a.10150162242374219.296622.310953294218&type=1&theater#!/pages/FAZ-Sweet-Chocolate/163775890347869

Wednesday, April 20, 2011

aku di ICU (jiwa kacau)


lately ak sllu rse stress n rse cpt nk mara je...ari2 ade je mangsa kne makian ak...nape ae? mgkn sbb mslh hormon ak yg xpnh stabil ni kot...huhuh...pdn muke dgn dorg2 yg kne makian ak 2...sape suh bt ak naek hangin.! pdn muke..! amekaw..! (geram je nk pijak2 muke dorg)...geraaam..!..kt opis dgn prangai org2 dia yg tah pape je...pastu kt umah dgn dak umah yg suke amek sesuka hatti dorg je mknn ak beli...byk cntek kau punye muke..! beli r senirik..! ko igt ak cop duet? (mmg tgh mara la ni..)...ntahla...ak sbnrnye xsuke nk mara2 ni..tp lau ak pndam mmg ak akan nanges la jwbnye...bodoh punye org..! (haa...tgk..ak mara lg..)...ak kne ade xtvt yg menyeronokan brula ati ak ni terubat sket..time2 cmni xde lak org nk ajak ak g mne2...haish...oleh kerana mereka2 xde yg ajak ak g mne2...so ak pn btla xtvt giler yg leh ilgkn sket stress a.k.a sakit otak ak ni...antara yg ak bt adelah spt berikut:

  • terjun longkang (huh..tipu je ni..)
  • tgk wyg cite klaka / komedi (sorg2 pn jdik..)
  • maen game kt hp (smpai bf ak sound nt btry kong)..huh...lantakla...ngee
  • tgk je tv kt umah ak biapn gmbr itam putih plus bisu (kedekut btul tuan umah ak)
  • merayau sorg2 kt alamanda (biala org ckp ak giler pn...ade ak kesah..!)
  • mengupdate blog (even tah pape ak bebel kt blog ni)
  • on9 "mukebuku" wlupun ak da bosan thap asbestos dgn bnde alah 2..
  • cari keje (sume keje ak apply even tkg cuci longkang) psst...tipula ni..
  • dok cri resepi2 utk di persembahkan kpd bf ak (padahal nk msak simple2 je) hikhik
  • dgr lagu / radio kt hp smpai btry flat
  • karok (da lme kot xkarok...bunguks btul karok kt alamanda 2..mahal giler.!)
  • ckp dgn kucing (mcmla kucing phm ak ckp ape)  lantak..!

Tuesday, April 19, 2011

SENGGUGUT-oh wanita part 4

Ramai wanita yang mengalami sakit semasa haid dari masa kesemasa. Sakit semasa haid adalah salah satu sebab wanita berjumpa dengan doktor dan mendapat cuti sakit. Kebanyakannya, sakit tidaklah begitulah teruk dan terjadi sekali sekala sahaja. Walaubagaimanapun, bagi segelintir wanita kedatangan haid begitu memberikan kesakitan amat ketara sehingga memberikan gangguan terhadap kehidupan harian mereka.
Secara fisiologinya, semasa terjadinya haid, dinding rahim akan mengeluarkan hormon yang dipanggil prostglandin yang menyebabkan otot rahim menjadi kejang.Ramai mereka yang mengalami senggugut yang keterlaluan didapati merembeskan hormon prostagladin secara berlebihan.
Sengugut sangat kerap terjadi semasa usia remaja dan awal 20’an. Ia juga kerap berlaku pada mereka yang baru mengalami haid pertama.
Primary dysmenorrhoea ialah sengugut yang sering berlaku pada wanita berusia diantara 20-24 tahun. Ia selalunya hilang 1-2 tahun kemudian selepas imbangan hormon menjadi normal. Secondary dysmenorrhea  adalah keadaan dimana sakit senggugut disebabkan oleh masalah pada organ reproduksi.

Masalah Organ Reproduksi

  • Endometriosis dimana sel yang serupa dengan yang terdapat dalam dinding rahim dijumpai pada bahagian organ reproduksi yang lain seperti ovari dan usus dan Adenomyosis iaitu tisu yang sama tumbuh didalam otot rahim. Sakit disebabkan kedua masalah ini selalunya bermula 1-2 hari apabila pendarahan bermula dan berterusan selepas haid.
  • Ketumbuhan pada ruang pelvis seperti ovarian cyst, masalah polip atau fibroids juga boleh menyebabkan sengugut.
  • Jangkitan kuman pada organ reproduksi boleh memberikan sakit sengugut terutama yang tersebar melalui hubungan seks.
  • IUD atau alat pencegah kehamilan dalam rahim menyebabkan otot rahim kejang terutama selepas 2-3 bulan pertama pemakainnya. Sekiranya sakit semakin teruk, anda disarankan untuk mengeluarkannya dan menukar kepada alat pencegahan yang lain.
  • Masalah kecacatan pada rahim juga menjurus kepada sengugut. Wanita kadang-kadang wanita dilahirkan dengan rahim yang tidak normal seperti pangkal rahim yang sempit yang menghalang aliran darah semasa haid.
  • Sengugut juga boleh belaku selepas prosedur radiasi, pembedahan pada serviks seperti cautery, biopsi pada dinding rahim.

Bagaimana untuk mengurangkan sakit sengugut?

Hidup secara sihat dengan membanyakkan senaman dan aktiviti aktif boleh mengurangkan tekanan fizikal seterusnya mengawal sakit sengugut. Amalkan tidur yang cukup dan kurangkan tekanan perasaan. Ubat penahan sakit seperti panadol dan ponstans boleh mengurangkan sakit sekiranya perlu.

Bila perlu berjumpa doktor?

Sekiranya sakit anda tidak dapat dikurangkan dengan mengambil ubat penahan sakit, jumpalah dengan doktor untuk pemeriksaan. Pemeriksaan faraj dan ujian ultrasounds akan dilakukan untuk mengetahui sebab kenapa senggugut terjadi. Jika di curigai yang anda mungkin mengalami masalah pada system reproduksi , laparoskopi mungkin akan disarankan.
Sekiranya tiada sebab yang jelas, anda cuma mengalami primary dysmenorrhoea dan pemakanan ubat seperti pil hormon mungkin dapat membantu.
Sekiranya senggugut didapati disebabkan oleh penyakit seperti endometriosis, jangkitan kuman atau fibroids, rawatan yang lebih spesifik terhadap masalah tersebut akan diberikan.


sumber: internet


p/s: sy tgh tahan sakit la ni...hukhuk...:'(

Monday, April 11, 2011

lepas geram..!

sy xhepi keje kt cni...nk tau knape? nk tau x knape? sbb bos sy xbest...talam dua muke..depan ckp laen..blkg ckp laen...dr level atas smpai yg bwh pun sume sme je...nyampah...sy harap sgt cpt2 sy dpt keje laen...sy xsuke dgn management kt cni..kelam kabut..pastu suke pas2 keje cmtu je...sume nk maen lepas tgn..menci..!! menci..!! ktrg yg keje cmni dorg pijak2 je...time ktrg bt keje..dorg xnmpk..tp time ktrg xbt keje nmpk sgt...mcmla dorg 2 bt sgt keje...borak n ngumpat org je kejenye...menci2..!! sy xsuke...ya Allah...tlgla...ak da xsgup kot nk ngadap muke2 dorg ni..ari2 g keje xikhlas je...bt ape cmtu...bt tmbah dosa je...xde ape pn dpt...hmm...bkn sy xbersyukur...cume...korg xberada di tmpt sy...so, korg xkn tau..sy xnk trus tmbh dosa...dok cni ari2 rse bengang...rse nk mara je..xsonokla cmni kn...org putih kata demotivated...haa....ntahla...mls nk komen pnjg2..yg ptg mmg sy xhepi keje kt cni....Tuhan, tabahkan la ati ku...hukhuk..

Thursday, April 7, 2011

kucing dan saya ^_^

arini sy nk cite pasal kucing..
sy sgt suke kucing..xtau nape..ngee...meow2...sbb kucing comel kot..pastu dia manje..ngee..spnjg sy idup ni rse da beratus2 ekor kucing da pnh idup kt umah sy n fmly..mcm2 nme da abah sy kc...acong la..mutu la..john la..minah la...haa..1 malaysia lg..hikhik..lau nk tau fmly sy sume suke kucing..ktrg jenis yg syg binatang la agaknye..hukhuk..(sgt obses terhadap kucing)..lau jmpe kucing tepi jln pn sbuk nk maen...xcya? tnye mak sy...abah sy 2 nmpk je  garang mcm...emm..mcm ape ye? hikhik..tp dia sgt sygkn kucing...smela dgn mak sy...bebel2 pun dia sbb kucing "membuang" merate tp dia ttp tido dgn kucing tau...ngee..nk cite psl kucing mmg xpnh abesla kire dlm fmly sy ni..ktrg xcri pun ade je kucing dtg umah 2...dlu sy ade sekor kucing feveret tau..nme dia nyet..dia sgt manje...comel lak 2...(tgk la tuan dia..ngee)

FriendsterSkins.Net

..bulu dia kaler itam putih..dia sllu tdo atas dada sy (uik..gatai punye kucing)..dlu sum1 pnh kc sy 1 rantai...tp nyet da gigit smpai putus...

FriendsterSkins.Net

hukhuk...xlme pas nyet gigit rntai 2 ktrg pun putus...hahaha..nmpk sgt kucing sy pn xsuke dia...(pandai2 je sy)..xkshla..yg ptg sy sgt syg nyet..tp sedih..mak kata nyet da kne buang...yg plg sy xpuas ati 2..jiran sy yg buang dia...mmg sy maki hamun jiran sy 2 sbb buang nyet (dlm ati jela..) ..smpai ati dia..jahat! jahat!..sy xsuke jiran sy 2..! huh..


FriendsterSkins.Net


p/s: sekian dr sy ttg kucing..meow2..
FriendsterSkins.Net

Monday, April 4, 2011

TAZKIRAH : MARAH

"(Termasuk kalangan orang yang bertaqwa ialah ) orang yang menafkahkan harta mereka semasa senang dan susah, orang yang sabar menahan marah dan orang yang memaafkan kesalahan manusia. Dan Allah menyukai orang yang berbuat baik. [ Ali Imran : 134 ]



HURAIAN

Sifat pemarah itu berasal daripada sifat sombong (ego). Lagi besar ego seseorang lagi besar marahnya. Ini berkaitan pula dengan kedudukan seseorang. Kalau tinggi kedudukan seseorang, besar pangkatnya, banyak hartanya, ramai pengikutnya, maka akan tinggilah ego seseorang dan akan menjadi-jadilah pemarahnya. Sebaliknya jikalau kurang segalanya, maka akan kuranglah egonya dan akan kurang jugalah pemarahnya.

Kita mesti ubati hati kita. Kita mesti membuang rasa 'ketuanan' kita yang menyebabkan kita menjadi pemarah dengan melakukan mujahadatun nafsi. Di antara langkah yang perlu kitahadapi untuk menghilangkan marah ialah :

  •  Mula-mula kita perlu malu dengan Allah s.w.t akan segala tindak-tanduk kita. Allah memerhatikan segala perlakuan dan sikap biadab kita.
  •  Bila datang rasa hendak marah, ingatlah kita ini hanyalah manusia yang hina.
  • Banyakkan berdiam diri dan berdoa kepada Allah agar Allah selamatkan kita daripada sifat marah.
  • Hendaklah ingat kesan daripada sifat marah itu mungkin akan membawa kepada permusuhan dan pembalasan dendam dari orang yang anda marahi.
  •  Cuba bayangkan betapa buruknya rupa kita ketika kita sedang marah. Ianya lebih buruk daripada perlakuan seekor binatang jikalau anda di dalam keadaan yang marah.
  • Apabila datang marah, banyakkan baca Ta'awwuz ( A'uzubillahi minas Syaitanirrajim ) kerana marah itu datangnya daripada syaitan.
  • Apabila marah sedang memuncak, ambil wudhu kerana wudhu dapat menenangkan api kemarahan yang sedang membara.
  • Jikalau tidak boleh hilang marah dengan hal tersebut di atas, hendaklah tidur. Kerana ianya akan meredakan perasaan marah apabila bangkit daripada tidur
  • Tauhid kita perlu tepat. Setiap sesuatu itu datangnya dari Allah dan akan kembali kepada Allah. Kenapa kita perlu marah.

Kalau kita bersalah, kita tidak suka orang memarahi kita. Maka begitulah orang lain yang melakukan kesilapan, juga tidak suka dimarahi. Tegurlah dengan lemah lembut dan kasih sayang.
 
 
sumber: internet

pagi yg DAMN **

pg td cm bese ak naek bus dr presint 9..dgn sebelah tgn pgg beg plastik rambutan ak pn naek n cm bese scan pas bus kt mesin bus 2..blum smpt ak duduk bus da jalan...mcm  S*** je pkcik bus 2..nasib baek ak x tersungkur org tercium lantai..mangkuk btul..damn..! nsib baek xrmai org dlm bus...tp dlm ati ak da maki hamun la pkcik bus 2..siap amek no utk bt aduan lg..huh...(tp ak xbt aduan pun) baek x ak? hukhuk...xpe2..ak hrp stu ari nt ade org sound pkcik 2 (even bkn ak orgnye)..



ape korg rse lau bnde cmni jd kt korg? bengang x? xptut btul pkcik 2 bt cmtu..ptutnye dia knela pstikan sume org duduk dlu..nsib kne kt ak arini..lau kne kt ibu mengandung cmne? xke merbahayakan bayi dlm perut beliau? budus punye pkcik bus..! sedarla...tanpa ktrg (penumpang) sapela korg (drebar bus)...huh..

p/s: ak akan shaking bl tahan mara...(nsib x bertukar jd GOKU ngn BEZITA je..) huhu..

BROGA HILLS vs SG.TEKALA : part 2

ehem2...skandal i sblh 2..ngee

akla penunggu bukit broga..ngee

time nk turun ni..

xsbr nk mandi..da masyam time ni..

i like diz pic damn much!

ala pka ni..tgk camera lak..

ni otw turun bukit

weee....pas mandi...

eheh..smpat lg ak posing..

jamban kak limah disediakan di sini..

permandangan di ats bukit..terbaek..!

ni la antara pendaki2 laen yg terlibat..

p/s: sape2 yg berminat sila pergi beramai2...sgt syok woo...kpd encik syg..nt u pegila dgn kwn2 u k..i da xmampu nk naek...pancit..hikhik...

Sunday, April 3, 2011

blk kg hanya kernamu....oh DURIAN..

ak kengkonon membelah durian
inilah hasil hari pertama

ak pkse kakak ipar ak bt thumbs up

ak pn mempoyokan diri jgk

inilah hasilnya..yummy!

dan lagi..

sisa2 slps di kopek..ngee

selingan: rmbutan dpt 8 beg (ni pun lum petik sume)

ini utk dibekalkan kpd encik syg..


p/s: ak sgt puas ati sbb dpt mentekedarah DURIAN n RAMBUTAN....nmpk ni...muke puas..! ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...