Sunday, January 23, 2011

semalam yg indah..


emm..salam sume...arini i nk story cite bese2 je...smlm ak ade gathering ngan dak2 skool ak...skool mne lagi lau bkn skool ksygn ak 2..."SERI JENGKA" la...huhu...xramai pun yg join smlm...ade pka ofcoz my bff, ain mansor n pie, ayel, topeq ramly, n xlpe ustaz rady n apiz nasir..huhu...xdela xtvt ape pun..ktrg juz dtg melawat ain n hubby smbil mkn free kt umah dorg..huhu..pengantin brula katakan..ngeee....sje nk ngaco wiken dorg...ahaha...even xramai join tp ak sonok sbb jrg ktrg dpt gether2 rmai2 cmni...smlm smpai dlm kul 1...then tlg ain msk2 kjp...around kul 2 da leh makan....ain masak daging msk kicap, ikan bakar, ayam msk lemak cili api...(tp xpedas) ahahaa...ak ngn pka smpt gaduh lak kt dapur umah ain..ahahaa...tah pepe je..pasal smbl belacan pun nk gaduh...yg xle blah...pka kata dia salute ak ngn ain sbb pndai msk...ahaha..klaka je pka ni...ak mnela pndai msk...cincai2 je leh la...huahuaa...papepun..ak hepi sgt smlm...next time nk ajak dak2 ni lg la...best2...


^_^ luv serian..!

Monday, January 17, 2011

TIRAMISU


eheh...skng ni tiap ari isnin smpai khamis ak akn mencongokan diri dpn tv utk menonton TIRAMISU slot akasia TV3...ehee...really like dat drama.!! klaka..happening...sweet...comel...nk2 tgk piere beraksi comel...huhu...amani plak kpale msuk air..ngee...sweet sgt relationship dorg even msg2 xluahkn prasaan msg2...wateve it is...dorg pasangan yg comel..sgt sweet...i like..!!



luv TIRAMISU...^_^

Thursday, January 13, 2011

:: Namaku SITI NURBAYA ::

jambatan SITI NURBAYA


novel SITI NURBAYA




Siti Nurbaya ialah sebuah novel Indonesia hasil karya Marah Roesli yang diterbitkan oleh Balai Pustaka di era 1930-an. Latar belakang novel ini ialah adat budaya Minangkabau di Padang. Ia mengisahkan percintaan sepasang kekasih, Siti Nurbaya dan Samsul Bahri yang gagal kerana keadaan dan budaya pada masa itu. Pada 17 Ogos 1969, kerajaan Indonesia memberi Hadiah Tahunan kepada pengarang novel ini. Sebuah jambatan di Padang telah dinamakan Jambatan Siti Nurbaya.


Novel ini banyak mengkritik adat dan tradisi yang diamalkan oleh masyarakat Minangkabau di Sumatera. Ia turut menyentuh soal-soal perkahwinan dalam masyarakat. Novel ini menjadi novel wajib di Malaysia dan diulang cetak 11 kali. Pada 1991, TVRI telah menyiarkan sinetron "Siti Nurbaya" yang dibintangi Novia Kolopaking sebagai Siti Nurbaya.

#

#

song by DEWA - Cukup SITI NURBAYA

Oh.. masih ada
Belenggu ruang cinta
Meresap kini di dinding zaman
Mencoba - coba kikis naluri
Agitasi murahan yang ada lagi
Mohon acuhkan
Palingkan muka
Oh.. memang dunia
Buramkan satu logika
Seolah - olah hidup kita ini
Hanya ternilai sebatas rupiah
Dengarkan manusia yang terasah falsafah
Sesaat katanya itu bukan dogma
Katakan!! pada Mama
Cinta bukan hanya harta dan tahta
Pastikan!! pada semua
Hanya cinta yang sejukkan dunia
(Bukan itu Mama… Bukan itu Papa… 2x)
Oh.. cukup Siti Nurbaya
Yang mengalami
Pahitnya dunia
Hidupku kamu dan mereka semua
Takkan ada yang bisa memaksakan jalan
Hidup yang ’kan tertempuh














Diambil daripada "http://ms.wikipedia.org/wiki/Siti_Nurbaya"

OH LELAKI!!

1. Bila si dia sibuk… … .. Jangan pula kamu terhegeh-hegeh meminta si dia menjemput kamu di tempat kerja ataupun menemani kamu pergi membeli-belah.


2. Bila si dia ego… … . Jangan sesekali kamu mempersoalkan tentang keegoan bila sikap sebegini sedang menguasai dirinya. Lelaki amat payah utk mengakui dirinya ego sebaliknya berpendapat ianya ketegasan.


3. Bila si dia romantik… … .. Ajaklah si dia bersiar-siar di tepi pantai ataupun makan malam di bawah cahaya lilin sambil mengenangi saat-saat manis pertemuan pertama dan jgn lupa selit sekali perancangan utk masa depan bersama.


4. Bila si dia panas baran… … .. Jgn membuat sesuatu yg boleh menyemarakkan lagi perasaan marahnya. Cuba kamu berdiam diri dulu sampai kemarahan reda.


5. Bila si dia penat… … . Jgn mengadu perkara ataupun bercerita ttg hal yg remeh. Dalam saat sebegini si dia hanya perlu rehat yg secukupnya dan jgn memaksa dia membuat sesuatu yg boleh menambah kepenatan.


6. Bila si dia pentingkan diri sendiri… … … Cuba berterus-terang dan meluahkan rasa tidak puas hati kamu tentang sikapnya itu. Kamu patut bersikap terbuka dan memintanya supaya mengimbangi pendapat kamu juga. Jgn lupa utk bertoleransi antara satu sama lain.


7. Bila si dia mengongkong… .. Kalau kamu memberontak, pasti akan dimarahinya. Tapi kalau menurut saja katanya takut menjejaskan diri sendiri. Utk itu, kamu perlu berkata padanya utk membiarkan kamu membuat keputusan sendiri asalkan tidak menjejas hubungan kamu berdua.


8. Bila si dia selamba… … . Cuba tarik perhatian si dia. Contohnya membuat sesuatu yg boleh menarik minatnya. Orang yg selamba ini selalunya ingin kita yg memulakan dahulu. Oleh sebab itu, kamu patut merancang sesuatu bagaimana utk menarik perhatiannya.


9. Bila si dia curang… .. Jgn tuduh tanpa usul periksa. Jika benar si dia curang, bersemuka dan tanya dengan si dia mengapa bersikap begitu. Tapi kalau si dia tetap dengan keputusannya, eloklah kamu sendiri yg berundur dulu sebelum makin parah kelukaan hati.


10. Bila si dia lurus bendul… … Memang kamu boleh mengambil kesempatan ke atas dirinya tetapi jgn sampai memperlekehkan setiap tindak tanduknya. Kamu patut menjadi perangsang padanya dan mengatakan yg si dia mampu membuat keputusan sendiri tanpa mengharapkan org lain sangat.


(copy from internet)

:: LUPAKAN KISAH YG LALU ::

Melupakan kekasih lama tidaklah semudah menghantar folder ke Recycle Bin delete begitu sahaja. Hubungan kasih sayang cinta mesra sewaktu ketika dahulu sukar untuk dilupakan terutama bagi kaum wanita. Cinta yang berkualiti dari lelaki memang susah nak dapat sama dengan yang baru dan perasaan terkenang-kenang dan merindu pedih dalam hati sering membuat diri kita tanpa sedar menggugur air mata. Berapa kerasnya hati kita, betapa brutalnya jiwa kita untuk menahan sebak jiwang rasa ia memerlukan ketahanan jiwa untuk sembuh secepat mungkin..Ah lupakan yang lama bina yang baru tak semudah dikata, jujurnya secebis perasaan sayang tentu ada.
Baiklah bagaimana agaknya kita mahu melupakan kekasih lama, bekas suami, bekas isteri, bekas tunang atau bekas kawan baik yang dulu kita cukup sayang..?



1. Menghapus kenangan bersama si dia
Setiap perkara yang dilakukan akan membuatkan kamu mengingatinya kembali. Singkirkan dia daripada lamunan dirimu dan simpan foto-foto kamu berdua mahupun hadiah-hadiah pemberiannya di satu tempat yang lebih jauh dari jangkauan dan pandangan mata. Jangan lupa padamkan nombor telefon bimbitnya daripada genggaman kamu. Termasuklah juga khidmat pesanan ringkas (SMS) dan pesanan suara darinya.



2. Jangan menyeksa diri
Bila ada benda-benda atau sesuatu yang tidak dapat disingkirkan dari ingatan, mahu tidak mahu akan membuat kamu teringat kembali kepadanya. Misalnya lagu kenangan anda berdua disiarkan kembali dicorong radio, jangan sampai membuat kamu tergilakannya kembali dan berasa sedih meratapi nasib yang menimpa. Ia kerana, hal itu tidak kena pada tempatnya.



3. Si dia punya pengganti
Apabila mengetahui si dia sudah mempunyai pengganti, sememangnya wajar untuk kamu melahirkan perasaan cemburu. Perlu disedari, kamu terpaksa merasakan bahagia yang dicari telah lepas dari genggaman si dia dan sudah tiba masanya untuk kamu melakukan perkara yang sama.



4. Berhenti membandingkan
Sikap kamu yang suka membanding dengan teman lain sepatutnya disingkirkan. Jangan sesekali membandingkan sikap, perangai, bentuk fizikal, saiz yang besar pada bekas suami, atau tingkah laku teman baru dengan bekas kekasih. Hal ini terjadi apabila kamu belum bersedia untuk menjalinkan hubungan bersama, kamu akan menggunakan pelbagai macam alasan. Itu cuma mainan perasaan.



5. Kehidupan berbeza
Kebiasaannya, kamu akan menghabiskan cuti hujung minggu bersama, tetapi kini anda terpaksa keseorangan. Bagaimana kita dapat menjalani hari tersebut tanpa seseorang di sisi? Sebenarnya perasaan cemas tersebut akan hilang dengan sendirinya. Kamu harus menyedari bahawa sememangnya sudah ditakdirkan kamu hidup bersendirian dan harus menikmati hujung minggu dengan sebaik-baiknya.



6. Ingat hal-hal yang buruk tentang dirinya
Pada umumnya, wanita cenderung mengingati setiap perkara yang dilakukan bekas kekasihnya. Untuk melupakannya, kamu harus mengingati setiap perkara buruk yang ada pada dirinya. Misalnya, dia seringkali mengutuk diri kamu, membandingkan penampilan kamu dengan rakan-rakan, mengeluarkan suara yang tinggi atau tiada ketepatan masa.



7. Rakan dan keluarga pendengar setia
Walaupun pelbagai langkah telah dilakukan untuk melupakan dirinya, namun ingatan terhadapnya sentiasa bermain difikiran. Luahkan masalah kamu itu kepada rakan-rakan dan belah keluarga rapat yang boleh dipercayai dan jangan sesekali menyimpannya di dalam hati. Takut nanti anda pula yang merana. Dengan cara sebegitu, ia sedikit sebanyak dapat menghilangkan kehadiran si dia dari fikiran kamu.



8. Cipta fantasi
Kita selalu memikirkan bahawa perpisahan itu tidak akan berlaku sekiranya pasangan memahami hati budi dan bertolak ansur. Masalahnya kini, kamu sudahpun memutuskan hubungan cinta dan tiada gunanya lagi untuk berbicara tentang diri si dia. Lebih baik kamu mencari pengganti dan ceritakan hal ini kepada teman-teman lain. Siapa tahu mereka mungkin mempunyai kenalan yang lagi bagus dari kekasih lama. Selalulah berfikir positif.


(artikel from internet)

:: BERSYUKURLAH ::

Seandainya…
Ya Allah…Hari ini dalam sebuah bus,aku melihat seorang gadis dngn rambut keemasan,aku berpikir andaikan aku secantik dirinya..Ketika hendak turun dari bus,aku melihat dia tersaruk-saruk di antara tempat duduk,dia hanya memiliki satu kaki dan menggunakan kruk(tonggkat penyangga)tetapi ketika melihatku dia tersenyum dngn manisnya…….Ya Allah…Ampuni aku ketika aku tdk bersyukur,aku memiliki dua kaki,dunia ini adalah milikku.Aku berhenti sejenak untk membeli permen,,anak lelaki yg menjual permen itu sangat tampan.Aku bercakap-cakap dengannya,dan dia tampak sangat bahagia.Ketika aku hendak meninggalkannya dia berkata kepadaku,”kamu sangat ramah padaku,terimakasih tidak semua orang berbicara padaku karena aku buta.”Ya Allah,,ampuni aku ketika aku tidak bersyukur,aku mempunyai sepasang mata.Dunia ini adalah milikkuketika aku berjalan d pesisir kota,aku melihat anak kecil bermata biru,dia berdiri dan melihat orang-orang yang bermain.Dia tampak murung tidak tahu apa yg harus d lakukan,aku mendekatinya dan berkata,”mengapa kamu tidak bergabung dengan anak-anak itu?”Diamenatapku,tanpa mengucapkan sepatah kata.Baru aku sadar,dia tidak dapat mendengar.Ya Allah..Ampuni aku ketika aku tidak bersyukur kepada_Mu,aku mempunyai sepasang telinga.Dunia ini milikku,dengan kedua kakiku,aku meneruskan perjalananku,dengan kedua mataku aku melihat kilau matahari terbenam,dengan kedua telingaku aku dapat mendengar apa yg aku mau.Ya Allah,,ampuni aku ketika aku tidak bersyukur,aku memiliki segalanya dlm ragaku.Dunia ini milikku,betul kata pepatah,bahwa kita tidak menyadari apa yg kita miliki,hingga milik kita di ambil oleh_Nya.Dan kita tdk menyadari apa yg pernah hilang hingga Allah memberikan hal itu pada kita..Astaghfirullahaladz im.________________________________Ya Allah jadikan aku orang yg bersyukur,agar aku memiliki kekayaan hati…..Jadikan aku orang yg bermanfaat bagi orang lain,karena disanalah aku akan menemukan nilai diriku dlm hidup ini.Jadikanlah aku orang yg selalu dapat bersyukur atas nikmat_Mu baik di saat lapangku maupun disaat sempitku dan jangan Engkau jadikan aku orang yang kufur terhadap nikmat_Mu…Amiin…..



(copy from internet)

Sunday, January 9, 2011

weEkEnd yenG BesT...wit HIM..wink2

hoho...eh silap...salam...
emm...ak nk citer psl citer best ni..
smlm sharian ak spend time ngn dia..
huhu...hoyey2...
sonok sgt...
even dia lmbt...tp ak ttp syum..
maklumla nmpk yg tersyg dpn mata..
kan...kan...kan??
huhuhu...
(gatai plak gayenye..)
1st...ktrg naek bus g alam..
xle blah ayat dia..
"syg, syok gak ae naek bus"
ehee....ak sengeh jela...
layankan aje...
huuhu...
da smpai alam terus g tgk tiket movie..
ktrg amek gullivers travels 3D lg...
hah..amek kau..!
kne 34 hengget..!
leh tgk 2 movie 2...
rugi2...
then ktrg g solat..
siap solat g karok lak..
amek kau!!
12 lagu ktrg nyanyi...
xle blah siap duet lg...hohoho
mule2 malu2 kucing je bf ak nk nyanyi..
lme2 naek syok plak dia...
hohoho...
xpela...bf kn...lynkan aje...hehehe..
abes karok g tgk movie...
d sbbkn 3D...
knela bratur lak amek SPEK 3D...
hoho...da mcm alien ak pkai spek 2...
enjoy the movie...
then g mkn...
jeng3....
mkn pizza....
yg xle bla...bf ak xreti nk order...
ahahahaaa....lawak2...
tp xpela...
bf punye pasal....ngee..
syg....jgn mara ae....
ngee...
peace no war.....
i lap u syg..!!
nt kita spend time sesame lg ae....^_^

Thursday, January 6, 2011

::: KAWAN vs KAPEL :::

emm...testing2...ehem2..

arini ak nk cite psl...

mstila psl ak...xkn psl korg lak..

hohoho....

emm...kawan vs kapel....

which one korg prefer????

bg akla kan..kan...kan...

ak suke kwn lg kot..

dgn kwn kta bebas luahkan ape2 je..

tp kt bf @ gf kita mcm kne cover2

bhsa kita..

nyampah kan??

protokol....i hate dat..!!

hmmm...

mlm td...ak gaduh lg dgn DIA..
will be continue..
nk kne tman jie g bangi....

Wednesday, January 5, 2011

kejohanan futsal piala pengarah imigresen



huhu...FUTSAL...punye PASAL..!
tadaaaa...!! jeng3...cmnela ak leh melibatkn diri
dgn sukan ni...adeh..rse mcm bkn ak je...
hoho...ni sume krn kau ANA...
lau ko xletak nme ak...xdela ak
dpt parut kt lutut....adoi..
turun hantaran ak cmni..huhu..
but the best things...
* dpt RAMAI kwn BaRu
*dpt tau cne nk maen FutSAl..(xdela org kate ak kaki BANGKU)
* dpt usha2 PAKWe ensem2 kt sne...ehee (uik..suke tgk je ae)
*dpt merasa dok HOTEL 5 STAR..huhu..
*but the best thing....dpt MAKAN FREE...hoho..
spesel thanks to all my new n old frenz...
JIE, FIRA, ANA, KAK ROS, CC HASNAH, KAK YAH, KAK BABY, KAK FIRAH, ALIDA, KAK SAL, IJA, EMO, KAK ARA, LIZA 1, LIZA 2, FIZA, CASSIE, ZUE, AYUNI, SOPHIE, NINA,.
n tak lupe kpd coach2 yg kacak bergaya..
coach2 terlibat:
RAIS
AJIS
AMRI
WAN
thanks sbb aja ak tndg bola xmsuk gol...uhuhu...
smpai dpt parut kt lutut kiri ak ni..
nk solat pun ter"aduh2" huhu...
(lg kesian kt jie...smpai kuku kaki jd biru ngn kuning...ske lg n tercabut)
hohoho....
THE END

Aku BenGang..!!

hmm...kdg2 ak rse bosan la kapel2 ni..
serabut kepala otak ni...adeh..
napela dgn ak ni...
smlm gaduh lg..
cm bese...ak la puncanye..eheee
ade ak kesah??
ehee...ade jgkla sbnrnye...
sian kt dia...
tp nk bt cne...
da ak BENGANG..!
arini ak mtk bg ak mse..
ak nk tenangkan HATI ak
yg tgh bercelaru skng ni...
tp knape ek...
LAKI ni once dia da dpt kita...
dia akn wat DONNO je kt kta..
nape ae???
oh LELAKI....tlgla jwb...
knape korg mcm tu? haaaa???
ape?? ak xdgr....
ckpla kuat sket...
adeh....
ak rse ak ni xlme kne msuk
TANJUNG la jwbnye...
adoiyai...TIDAK!!!
jgn...ak xnk msuk TANJUNG!
nt jumpe KLAUNG MAn..
eh...bkn dia kt TAMPOI ke??
ehee....nmpk sgt otak ak da SENGET...
k la...CHOW...cincau....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...